עמוד הבית > מאמרים > גוגל אנליטיקס / אנליטיקס 4 - המדריך למתחילים

גוגל אנליטיקס / אנליטיקס 4 – המדריך למתחילים

מה זה גוגל אנליטיקס?

הכלי הנהדר הזה של גוגל מאפשר לכם כבעלי האתר לעקוב אחר תנועות הגולשים שלכם באתר, כאשר בעזרת אותו מעקב תוכלו לקבל נתונים אפקטיביים מאוד וליצור סטטיסטיקות שיעזרו לכם לשפר את האתר, המכירות, התכנים, או באופן כללי את רמת ההתעניינות במותג שלכם על ידי כך שתבינו את הצרכים של הגולשים שלכם ואת הרגלי הגלישה שלהם, השירות מוצע על ידי גוגל בחינם, אך בשביל לקבל אופציות נוספות תצטרכו לשלם, דבר שמאוד ישתלם לכם במידה ותרצו לשפר את הנתונים שאתם מקבלים.

למה אנחנו בכלל צריכים לעקוב אחרי תנועת הקהל שלנו?

1.נקודות חוזקה: אתה בטח מבין שלא כל הדפים באתר שלך זוכים לאותה כמות חשיפה, יש דפים נצפים יותר ויש דפים נצפים פחות באופן הגיוני, אך מה שיעניין אותך הוא אילו דפים זוכים לכמות הצפיות הגדולה ביותר ומה הפעולות שהגולש שלך עושה שם, אם אתה מוכר מוצרים באתר ורואה שיש מוצר מאוד פופולארי באתר אז אולי כדאי ליצור תוכן שקשור לאותו מוצר, ובאופן כללי תמיד טוב לדעת מה יוצר הכי הרבה עניין באתר שלך.

2. נקודות תורפה ומגמת ירידה: כמו שבסעיף הקודם התייחסתי לדפים פופולאריים באתר, ישנם גם דפים שזוכים לכמות צפיות נמוכה באופן משמעותי ואולי צריך לחזק אותם, או לוותר עליהם, לפי כמות הכניסות בהשוואה לחודשים קודמים תוכלו לדעת אם אתם במגמה חיובית או שלילית, אם מדובר על ירידה כנראה שצריך לשנות את האסטרטגיה באתר

3. קהלים חדשים: אחרי שיש בידך את כל הנתונים על כמות הכניסות לאתר, דפים נצפים, דפים פחות נצפים, תוכל לאחר מכן להבין מה התוכן שהגולשים שלך הכי אוהבים ולפעול לפי כך כדי להגיע לקהלים נוספים, גם כאלו שדומים בהעדפות שלהם לגולשים שכבר מגיעים אלייך, וגם להבין אילו קהלים פחות נחשפים ולפנות אליהם בדרכים שונות שאולי ימשכו אותם אלייך.

טיפ קטן: זה שאנחנו נדע אילו דפים פופולאריים ויוצרים הכי הרבה עניין זה מצוין, אבל בשביל לעשות עוד קפיצת מדרגה ולהשיג תוצאות טובות יותר מומלץ להטמיע קוד רימרקטינג באתר, הקוד למעשה "צובע" את הגולשים שנכנסו לאתר והתעניינו בכם, וכך אתם יוצרים מעין רשימת תפוצה שבה תוכלו להשתמש בקמפיינים הממומנים שלכם (במידה ויש כאלו) ולהציג לאותו קהל בדיוק את המודעות שלכם

קבלו סרטון קצר של 2 דקות שימחיש לכם על מה אנחנו מדברים:

 

יוצאים לדרך!

אז אחרי שהבנו את הצורך במחקר אחר הקהל שלנו אנחנו יכולים לעבור לדבר האמיתי – ניתוח הנתונים, אבל לפי שנוכל לנתח אנחנו צריכים להבין מה אנחנו רואים ומה כל דבר אומר.

 

זהו הנתון הראשון שיופיע בפניכם כאשר תכנסו למערכת – הנתונים המוצגים הם על פי 90 הימים האחרונים (אפשר לשנות לטווחים קצרים יותר).

Users – כמות הכניסות לאתר שלך (כניסות ייחודיות), השאיפה היא כל הזמן להגדיל את כמות הכניסות וניתן לראות שעל פי הדוגמא הזאת יש עלייה של 11% ב-90 הימים האחרונים.

Sessions – מספר הפעולות שהגולש עשה באתר שלך, זאת אומרת שאם גולש נכנס לאתר וצפה ב-30 דפים שונים הוא עדיין יספר כ-session  אחד.

Bounce rate – הנתון הזה מציג בפניכם את כמות הגולשים שנכנסו לאתר ועזבו כמה שניות לאחר מכן, הסיבות יכולות להיות טכניות כמו זמן טעינה, או שסתם לחצו על האתר וחיפשו משהו אחר בכלל. בכל מקרה השאיפה שהנתון הזה יהיה כמה שיותר נמוך, נתון גבוה מידי יכול להצביע על בעיות טכניות באתר ששווה לבדוק (זמן טעינה, דפי שגיאה וכו').   קראו: איך לשפר את נתוני הבאונס רייט באתר שלכם?

Session duration – כמות הזמן שהגולשים נשארים באתר מאז הכניסה שלהם (ממוצע) ועד יציאתם מהאתר, כאן מדובר על דקה וחצי.

בנוסף, בצד ימין למעלה תוכלו לראות מונה של כמות הגולשים שכרגע נמצאים באתר שלכם, המונה משתנה כמובן בזמן אמת בהתאם לכמות הגולשים, החלק המוסתר מציג את הדפים האקטיביים ביותר אצל הגולשים.

מאיפה הגולשים מגיעים?

חשוב מאוד לדעת את כמות הטראפיק שהאתר שלנו מייצר, אבל לא פחות חשוב הוא לדעת מאיפה הם מגיעים לאתר, הרי לא כולם מגיעים באותה דרך, ובטח שלא כולם מגיעים על ידי הקלדת כתובת האתר שלנו בשורת הכתובות – הנתון הזה יעזור לנו להבין מאיפה הם מגיעים, למשל אם מדובר על כמות גדולה של גולשים שמקליקים מתוך המדיות החברתיות אז אולי שווה להגדיל את הפרסום שם.

כפי שאפשר לראות הגרף מחולק לכמה קטגוריות הצבועות בכחול:

Organic search מצביע על גולשים שהגיעו אליכם על ידי חיפוש דרך גוגל באופן אורגני. Paid search מצביע על קהלים שהגיעו בצורה ממומנת, זאת אומרת מודעות של גוגל אדוורדס (יופיע רק למקדמים שבנינו). Social מצביע על גולשים שהגיעו דרך המדיות החברתיות, Direct אלו גולשים שהקלידו בשורת הכתובות את כתובת האתר שלכם או שאתם נמצאים אצלם במועדפים/סימניות והם רק לחצו כדי להיכנס – בדרך כלל אלו לקוחות קבועים ונאמנים (הערה: direct  זה גם הנתון הבעייתי ביותר למדידה כיוון שכל כניסה לאתר שגוגל לא יודע לשייך הוא מציג כ- -DIRECTכפי שתוכלו לקרוא בפוסט המצוין ששוקי כתב בזמנו), Referral מתייחס לגולשים שהגיעו דרך קישורים מאתרי אינטרנט אחרים, Other אלו גולשים שהמערכת של גוגל לא הצליחה לזהות מאיפה הם הגיעו לאתר.

כדי שתוכלו לדייק את הנתונים וערוצי התנועה של האתר, מומלץ להכיר ולהשתמש בתיוג קישורים UTM

הדפים הכי פופולאריים:

כפי שכבר אמרתי בתחילת המאמר, אחד הדברים הכי חשובים הוא לדעת להבדיל אילו דפים יוצרים יותר עניין אצל הגולשים שלנו כדי שנוכל להפיק מכך נתונים שונים, כאן למעשה בריבוע השמאלי המוסתר ניתן לראות את הדפים הנצפים ביותר וכמובן מספר הכניסות, המחיר שמופיע לצד הכניסות הוא שוב רק למי שמקדם את האתר בצורה ממומנת דרך מערכת גוגל אדוורדס, מצד ימין תוכלו לראות עד כמה פעילים הגולשים אצלכם באתר, זה מחולק ליומי/שבועי/וחודשי.

פרופיל הגולשים שלכם:

לאחר שיש לנו מספרים מדויקים על כמות הגולשים והדפים שהם אוהבים, כעת נרצה ליצור איזשהו פרופיל לגולשים שלנו בעזרת הנתונים הבאים:

מתי הגולשים מגיעים? תזמון זה עניין של טיימינג בכל הקשור לפרסום תכנים ברשת. אחת הדרכים הטובות לדעת מה קורה אצלכם באתר היא לבדוק מתי השעות החמות שלכם. בצד השמאלי ניתן לראות באילו שעות וימים הגולשים מגיעים לאתר שלנו, בדוגמא שהבאתי כאן אפשר לראות שבשעות הערב כמות הכניסות היא גבוהה יותר וגם בסופי שבוע ישנה עלייה, הנתונים הללו לא אומרים כלום לגביכם, זה מאוד אינדיבידואלי ותלוי באתר שלכם, יש אתרים נצפים מאוד בסוף שבוע או בשעות מסוימות של היום, אבל אם למשל אתם בעלי אתר עם תכנים דתיים, לא תופתעו לראות שבסוף השבוע תהיה ירידה משמעותית.

מאיפה הגולשים מגיעים? פירוט של המדינות מהן מגיעים הגולשים, לאתר בדוגמה הזאת אין כל כך רלוונטיות למדינות אחרות מכיוון שהסניפים שלו ממוקמים בארץ, אבל אם אתם רואים שיש לכם כמות גדולה של כניסות ממדינה מסוימת שווה לבדוק איך הם הגיעו אליכם, אולי שווה לפרסם שם, אולי כדאי לתרגם את האתר לשפת המדינה ועוד.

דרך איזה מכשיר? (מובייל, דסקטופ, וטאבלט). אפשר לראות בדוגמא שהבאתי שמעל 80% הגיעו מהמכשיר הנייד, זה מחזק את המגמה של השנים האחרונות שרוב הגולשים מגיעים מהמובייל מה שמחייב אותנו להתאים כל אתר למובייל (MOBILE FIRST).

צפייה בנתונים בזמן אמת:

אחת האפשרויות היעילות ביותר של GOOGLE ANALYTICS היא צפייה בנתונים בזמן אמת – כאן למשל ניתן לראות כי באותו זמן נתון של צילום המסך היו באתר 42 גולשים, רובם כמובן מהמובייל, חלקם מגיעים דרך פלטפורמות קידום כמו אאוטבריין וטבולה, אפשר לראות כמה זמן הם נמצאים באתר ובאילו דפים הם צופים באותו זמן.

לכל אחת מהאפשרויות שציינתי במאמר ישנן אפשרויות הרחבה, כאלו שיעזרו לכם לאפיין ולהבין יותר טוב את הנתונים, גם לי כאחד שמגיע בעיקר מעולמות התוכן תמיד הייתה משיכה למדידת אפקטיביות של הפעילות ברשת.

 

גוגל אנליטיקס 4

החל מה- 1.7.2023 גוגל מפסיקה לעדכן נתונים ביוניברסל אנליטיקס ומהיום אנחנו משתמשים בגוגל אנליטיקס 4.

כאן תוכלו לקרוא מדריך על הקמת נכס באנליטיקס 4

להלן הדו"חות העיקריים שמומלץ לעשות בהם שימוש באנליטיקס 4:

 

איך מגדירים המרות בגוגל אנליטיקס 4?

 

 

 

למערכת GOOGLE ANAYLTICS ישנן עוד אופציות רבות לאיסוף נתונים, הפקת דוחות ויצירת סטטיסטיקות מפורטות עליהם נרחיב במאמרים הבאים – אתם מוזמנים להישאר מעודכנים דרך עמוד הפייסבוק שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה הדיבור על המותג שלך? ניטור והאזנה ברשתות חברתיות – רעיונות האזנה והגברת מעורבות מצד הלקוח

"אנחנו עוקבים אחר המתחרים שלנו, לומדים מהם, צופים בדברים שהם ...

צוות היידה
03.10.2013
לקריאה

קופירייטר לאתר – טיפים חשובים לבחירת כותב תוכן

מאז שאני זוכר את עצמי אני כותב תוכן.  בהתחלה הייתי ...

אנידור חקק
12.06.2019
לקריאה