דף הבית -> כללי -> גוגל פלייסס / גוגל מקומות – מה זה Google places ואיך אני יכול לקדם את העסק שלי באמצעותו?
גוגל פלייסס / גוגל מקומות – מה זה Google places ואיך אני יכול לקדם את העסק שלי באמצעותו?

גוגל פלייסס / גוגל מקומות – מה זה Google places ואיך אני יכול לקדם את העסק שלי באמצעותו?

כחלק מהאסטרטגיה של גוגל, מנוע החיפוש מנסה להיהפך כמה שיותר ממוקד ויעיל עבור הגולשים ואחד החידושים המרכזיים הוא גוגל פלייסס או כפי שייקרא בעברית – גוגל מקומות.

באפריל 2011 השיקה גוגל את Google places שמאפשר חיפוש אחר בתי עסק בחיפושים לוקאליים.

כיום האפשרות קיימת בארה"ב ובמספר מדינות בחו"ל אך בהמשך אנו עתידים לראות שינויים משמעותיים גם בחיפושים מקומיים בגוגל ישראל.

גוגל Maps

אז נכון להיום כולנו מכירים את גוגל מפות, שירות של גוגל שמאפשר לחפש בתי עסק. גוגל מקומות משדרג את השירות הזה ולמעשה פותח ממד חדש של חיפושים בגוגל – ממוקדים מיקום בהתאמה לכל גולש.

זה לא סוד שהעולם הולך ומתכנס למשבצת האייפון או האנדרואיד שלנו וגוגל מתאימה את עצמה לשינויים על מנת להתאים תוצאות חיפוש ממוקדות לפי מיקום הגולש.

בעוד בגוגל מפות העיקר הוא המפה המפורטת, בשירות של גוגל מקומות אנו מקבלים תוכן ממוקד יותר אודות המיקום המחופש כמו המלצות, מידע רלוונטי, כתובת, טלפון, מחירים וקישורים רלוונטיים.

 Google maps

גוגל פלייסס – איך זה יכול לתרום בפרסום העסק שלנו?

לפי סטטיסטיקות של גוגל, 97% מהגולשים מחפשים אחר עסקים און ליין.    נתון מעניין נוסף מגוגל- קרוב לחמישית מהחיפושים שגולשים מבוצעים הם חיפושים לוקאליים, כלומר חיפושים ממוקדים למיקום או אזור מסוים.

ההיגיון אומר שבחיפוש אחר שירות או מוצר מסוים, הגולש יעדיף תוצאות שקרובות אליו פיזית (במיוחד אם הוא מחפש מהסמארטפון).

השירות החדש של גוגל פלייסס יאפשר לכל בעל עסק קטן כגדול לפרסם את עצמו לקהל ממוקד ורלוונטי ובכך לחסוך עלויות רבות ולקבל פרסום אפקטיבי.

כל מפרסם בגוגל פלייסס יוכל לצרף תמונות, סרטונים ואף להציע קופונים ללקוחות במסגרת הפרסום הממוקד.   בנוסף, כדרכה מאפשרת גוגל לכל מפרסם לקבל כלים וסטטיסטיקות לניתוח תנועת הגולשים שצופה ומגיעה אליו דרך גוגל פלייסס – החל ממילות המפתח שהובילו אותם ומאיפה הם הגיעו.  והיתרון הכי גדול לבעלי העסקים – פתיחת חשבון בגוגל פלייסס והוספת המיקום שלכם היא בחינם.  (אל תדאגו לגוגל – את הכסף הם ייקחו מהפרסום הממומן שנעשה כדי לקדם את העסק שלנו).

אז איך זה ייראה בתוצאות החיפוש של גוגל?

מקומות בגוגל

תוצאות מקומות בדף התוצאות של גוגל com

 

שימו לב כיצד מקומות מקבלים דירוג בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל – כולל פירוט של הכתובת והטלפון של עסקים רלוונטיים למילת החיפוש שהקליד הגולש.

חשבו כמה פוטנציאל יש כאן לעסקים קטנים.  תעשו 1+1 ותבינו שמלבד קידום אתרים שתעשו לאתר שלכם, תצטרכו גם לקדם בעתיד תוצאות של גוגל מקומות.

עכשיו תראו איך זה ייראה בממשק של גוגל מקומות:

 

גוגל פלייסס

חיפוש אחר מסעדות במנהטן בגוגל מקומות - לחצו להגדלה

 

שימו לב כמה מידע מפורט על כל עסק: שם העסק, כתובת, טלפון, תחום עיסוק, מוצרים עיקריים ואפילו המלצות ודירוג גולשים!!

כאמור, צירוף העסק שלכם למאגר של גוגל מקומות הוא בחינם.

עם זאת, גוגל מציעה כמובן גם ממשק פרסום ממומן למקום העסק שלכם בגוגל מקומות, באמצעות ממשק Google Adwords Express .

אחת השאלות הנשאלות היא מה עושה עסק שאין לו מיקום פיזי או שהוא עובד מהבית.

אמנם על מנת שתוכלו להירשם ולפתוח חשבון, עליכם להיות בעלי כתובת פיזית כלשהי/ אולם במקרה שאתם עסק נייד או עובדים מהבית,  גוגל מאפשרת לכם לעדכן אזור בו אתם נותנים את השירות שלכם כחלק מתהליך ההרשמה ולהסתיר את הכתובת מהגולשים.

פרסום בגוגל פלייסס – גוגל אדוורדס אקספרס

זה לא סוד שגוגל מתמקדת בכל עת בהגדלת הכנסותיה משוק הפרסום.  אחד היתרונות של גוגל פלייסס על גוגל מפות – הוא שבתוצאות החיפוש של גוגל פלייסס מופיעים כמה קישורים ממומנים בעוד בגוגל מפות מופיע קישור ממומן אחד.

גוגל אדוורדס אסקפרס הוא ממשק דומה מאוד לממשק האדוורדס הרגיל שמשמש עבור פרסום בגוגל.  גם כאן מדובר במודל בו משלמים על כל הקלקה של גולשים על מודעת הפרסום שלכם.  ההבדל העיקרי הוא קהל היעד של המודעות, שבמקרה הזה הנם גולשים שנמצאים אך ורק באזור של העסק שלכם או שמחפשים מוצרים ושירותים שהעסק שלכם מספק – באזור בו העסק שלכם ממוקם – למשל חיפוש ממוקד אחר "מסעדות בתל אביב".

ברגע שתצרפו את העסק שלכם לגוגל פלייסס (בחינם), אוטומטית יתווסף נעץ בגוגל מפות עם העסק שלכם.  גוגל מודעים לעובדה שכל עסק הוא עולם ומלואו, ובאמצעות שירות גוגל מקומות, תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי על עסק בחיפוש מקומי וממוקד.

צירוף של עסק חדש יכלול צירוף תמונות, סרטונים, תיאור ומידע אודות העסק ועוד.

למי זה מתאים?

ממשק הפרסום החדש מתאים בראש ובראשונה לעסקים קטנים שמנסים להתמודד עם התחרות הגדולה והיקרה של עסקים המפרסמים באינטרנט.  בעוד הגעה לתוצאות האורגניות הראשונות בביטויים תחרותיים היא כמעט בלתי אפשרית כיום, נוצרה כאן הזדמנות פז לפרסום ממוקד ולוקאלי של עסקים קטנים.   יש אוכלוסיות רבות נוספות שיכולות להישען על פרסום זה, למשל תעשיית הנדל"ן והמתווכים שמעוניינים לפרסם את עצמם באזור מסוים בלבד.  (נציין שגם בגוגל אדוורדס ישנה אפשרות לפרסום ברדיוס מסוים).

אגב, במידה ואין לכם אתר אינטרנט, מודעת הפרסום שלכם תפנה ישירות אל דף העסק שלכם בגוגל פלייסס.

כמה נקודות חשובות לקחת בחשבון:

  • הוספת המיקום שלכם מאפשרת לכם לפרסם יותר מידע על העסק שלכם לגולשים שמחפשים אחר השירותים שלכם – החל מתמונות, קופונים והודעות בזמן אמת על מבצעים ללקוחות בסביבה.
  • הממשק של גוגל פלייסס אינו זמין בצורה מלאה בכל העולם.  למידע מפורט ומעודכן בנושא תוכלו להיעזר בממשק העזרה של כלי המיקומים של גוגל.
  • על מנת שתוכלו להירשם לשירות, אתם צריכים כתובת פיזית אליה ניתן יהיה לשלוח לכם דואר.  אין אפשרות אחרת. אם אתם עובדים מהבית או ניידים ולא מעוניינים לציין את המיקום הפיזי שלכם, תוכלו להגדיר את אזור הפעילות בו אתם נותנים שירותים ולסמן את האופציה להסתיר את הכתובת הפיזית שלכם.
  • אסור לרשום יותר מעסק אחד על אותה כתובת – גוגל לא מאשרים זאת.  גוגל מבקשים שגם במידה ואתם מחזיקים ב-2 משרדים או 2 התמחויות שונות – ציינו זאת על גבי מיקום אחד והוסיפו תיאור מפורט של העסק על כל השירותים שלכם.
  • גוגל ממליצה ליצור את דף העסק שלכם בגוגל פלייסס על גבי דפדפן כרום, פיירפוקס או ספארי (מישהו שם לב שאיכספלורר הודחק?  J ).

אז כמו שזה נראה, קידום בגוגל מקומות טומן בחובו הזדמנות פז למפרסמים ולעסקים קטנים.

נמשיך לחכות עד שהבשורה תגיע במלואה למחוזותינו.

רוצים לפתוח קמפיין פרסום ממומן בגוגל פלייסס?

אתם מוזמנים לקרוא מדריך הקמת דף עסקי בגוגל מקומות

עשו לייק לדף הפייסבוק שלנו ותישארו מעודכנים.

יש לכם ניסיון בשיווק בגוגל מקומות?  נשמח לשמוע כיצד זה הועיל לכם והאם זה היה אפקטיבי.

אודות anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לאתרים בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים מהנדס תעשייה וניהול מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית וקידום אתרים.

13 תגובות

  1. שלום,
    מכיון שציינת שדף עיסקי בגוגל פלייסס עדיף לפתוח דרך דפדפן כרום, פיירפוקס או ספארי….
    מה קורה אם פתחתי דרך אקפלורר שלטענתך הודחק? זה יכול להשפיע על הדירוג של האתר בגוגל מפות?
    והאם אפשר להעביר אותו לפייר פוקס או אין קשר אם כבר פתחתי באקספלורר? איך זה משפיע על המיקום וקידום האתר לדף הראשון?

    אשמח לשמוע ממך,
    גל.

    • הי גל
      אני לא מאמין שזה עשוי לפגוע לך בדירוגים
      אם כי חשוב לקחת בחשבון שמאז כתיבת הפוסט הרבה השתנה ולמעשה כיום מומלץ לפתוח דף מקום ישירות מהממשק החדש בגוגל פלוס.
      מפנה אותך לפוסט נוסף שכתבתי בנושא לשימושך
      http://goo.gl/ucP8h

  2. אך אני מפרסמת בגוגל פלייסס או מפות בחינם את העסק שלי צעד אחר צעד אשמח אני אפילו לא יודעת איך פותחים חשבון בגוגל פלייסס או מפות בבקשה תעזור לי תודה רבה

  3. שלום אנידור
    מה הדרך הטובה ביותר לקדם את גוגל פלייס, והאם יש דרכים נוספות.
    תודה ושבת שלום צורי ניו יורק

    • בגדול אתה צריך כמה שיותר פעילות בדף – כמה שיותר עוקבים אחרי הדף בגוגל פלוס, כמה שיותר אינטראקציות, שיתופים, תמונות, סרטונים, דירוגים ועוד..
      בנוסף מומלץ לקשר את הדף לאתר. אם האתר מקודם, גם זה עשוי להשפיע על קידום הדף בגוגל מקומות

  4. שלום . ברצוני לקבל פרטים לגבי קידום בגוגל מקומות .

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד