כללי

אתיקה של החלפת קישורים

המאמר הזה נכתב מתוך תסכול הולך ומתמשך בכל הנושא של שיתוף פעולה בין חברות ומקדמי אתרים פרטיים, בעיקר בכל מה שקשור להחלפת קישורים ומאמרים. כמה פעמים קרה לכם שהחלפתם עם מישהו קישור ואחרי כמה חודשים גיליתם שהקישור שקיבלתם נעלם? ביצעתם החלפת מאמרים ואז גיליתם שהמאמר שלכם קיבל עוד כמה קישורים לאתרים אחרים?הנזק הנוסף שנגרם הוא שנוצר מתח בין מקדם אחד לחברו ומפסיקים לעבוד אחד עם השני. בסופו של דבר במקום להגיע למיקסום של החלפות קישורים ומאמרים עם אותו מקדם, אחרי החלפה אחת הקשר מתנתק. ללקוחות שלנו ודאי שאין זה תורם.

לכן, אנו בחברת היידה, החלטנו לייצר את כללי האתיקה של קידום אתרים בתחומי החלפות מאמרים וקישורים מתוך כוונה שכללים אלו יהוו בסיס בריא לכל מקדמי האתרים. אתם מוזמנים להגיב, להוסיף להעיר להאיר וכמובן להפיץ בקהילת המקדמים בזירות השונות שלה על מנת לייעל את העבודה שלנו, לבצע החלפות קישורים ומאמרים באווירה נעימה מתוך אמון וכבוד הדדי ולא מתוך חשדנות. אמון גבוה יביא לשיתופי פעולה רבים יותר, שיגרמו לקידום הלקוחות שלנו באופן יעיל יותר.

מאמר זה יתמקד באתיקה של החלפת קישורים. בעוד כשבועיים נעלה את המאמר אתיקה של החלפת מאמרים.

עקרונות האתיקה

מתוך האמור לעיל מצאנו מספר עקרונות יסוד הנובעים מערך ההגינות אשר יש לפעול על פי הם.

  • ערך ההגינות
    • עקרון ההדדיות
    • עקרון האמינות
    • עקרון השקיפות

כללי האתיקה להחלפת קישורים

לינקים הם בעצם הכלי העיקרי שלנו בקידום אתרים וכדי לקבל לינקים מאתרים אחרים אנחנו עובדים הרבה מול מקדמים אחרים במיילים וטלפונים. זאת משום שכמות הלינקים לאתר במילות המפתח שלו הן מדד מרכזי בקידום האתר. הכללים הבאים מגיעים כדי להוות איזושהי אבן יסוד שלפיה יהיה מדד ללינקים ודרך פעולה נאותה בכל הקשור בהחלפות לינקים. להלן תהליך החלפת קישורים המודגם לפי עקרונות וערכי האתיקה להחלפת קישורים:

עקרון השקיפות

  • כל מחליף קישורים יכין רשימה מסודרת של אותם האתרים מהם הוא יכול להוציא קישורים אשר תכיל בטבלה את כתובות האתרים, מסודרים לפי PR יורד, נושא האתר, מהיכן ניתן להוציא קישורים (ממאמרים קיימים, מפוטר, מדף הבית וכו') והערות. בהערות ניתן לרשום האם ניתן לשלוח מאמרים לאתר זה, האם קיימות דרישות מיוחדות וכל מה שאתם רוצים שהאדם שאיתו אתם מחליפים קישורים ידע ויהיו מינימום תקלות. מומלץ לסמן אלו הם אתרי לקוחות/מקודמים ואלו הם אתרי תמיכה. גם אם אפשר לנחש את זה בקלות, זה מונע חיכוכים מיותרים (אני מביא לך קישור מאתר לקוח ואתה מציע לי אתר תמיכה???).

  • בתור צעד בונה אמון – שני מקדמי האתרים שולחים אחד לשני את המסמך הנ"ל. כן, אל תתביישו "לחשוף" את המידע הזה. אף אחד לא יגנוב לכם את הלקוח או את אתר התמיכה שלכם. הסיבה העיקרית היא שכאשר אתם עוברים על רשימה כזו של מקדם אחר, אתם מוצאים את הכמות הגדולה ביותר של קישורים שאתם צריכים בשביל הלקוחות שלכם. ברגע שאתם לא מודעים לכל האופציות שיש אצל המקדם השני, אתם מחליפים כ-2 קישורים ובזה מסתיימת ההחלפה. כמו כן, הדבר כבר מגביר את האמינות בין שני המחליפים ומוריד את החשדות שכל אחד חושף רק חלק מהמידע.

עקרון ההדדיות

זה העקרון החשוב ביותר והרבה מהתסכולים שאנו חווים בהחלפת קישורים מגיעים מרמיסתו של עיקרון זה. כמה פעמים קרה לכם, שאתם מציעים קישור מפוטר או תת קטגוריה באתר וקיבלתם בחזרה הצעה לקישור מדף פנימי? כמה פעמים קרה שהצעתם אתר לקוח וקיבלתם בחזרה הצעה מאתר תמיכה מצ'וקמק שאפילו לא השקיעו בעיצוב באופן מינימיאלי?

ולכן:

  • מצאתם אתר/מיקום לקישור שאתם חפצים לקבל קישור ממנו? תציעו הצעה שווה בתמורה כבר על ההתחלה. המון פעמים קורה שמתנהל דיון עם מחליף קישורים אחר שנמשך על פני שבועות (!) עם תכתובת של 60 מיילים עד שבסוף סוגרים איזו החלפת קישורים מסכנה שבאמת לא שווה את כל הזמן שהושקע בדבר! תחשבו על הלקוח שלכם. הוא צריך לקבל כמות של קישורים טובים, אל תבזבזו את הזמן!

  • בפשטות תקפידו על הצעות הדדיות:

    • אתה מציע שאתר תמיכה שלך יקשר לאתר לקוח שלו? אל תבקש שאתר לקוח שלו יקשר חזרה אליך.

    • הוא מציע לך קישור מאתר לקוח? אל תציע לו אתר תמיכה אלא אם כן, לדעתך, אתר התמיכה שלך שווה כמו האתר שהוא הציע, אבל תפרט לו למה אתה חושב כך.

    • חוזק אתרים שווה – רבים מאיתנו מודדים חוזק של אתר בצורה שונה: לפי PR, לפי קישורים נכנסים, לפי כמות דפים, תנועת גולשים דרך גוגל ad planner, ולעיתים אף נכנס שיקול העיצוב (האם האתר נראה כמו אתר פרימיום, או כמו תבנית וורדפרס הכי בסיסית). עם זאת, מבלי לתת פרמטרים מדוייקים – תציעו בחזרה הצעות שוות למה שאתם מקבלים. אחרת אתם יוצרים בצד השני תחושה קשה שאתם מנסים לדפוק אותם, שאתם לא הוגנים ולמעשה הצד שני לא ירצה לעבוד אתכם יותר. ושוב בזבזתם את הזמן שלכם, או במקרה הטוב ביצעתם החלפה אחת. גישה זו אינה מקצועית בעליל.

    • מיקום הקישור – פוטר תמורת פוטר, דף בית תמורת דף בית, מאמר תמורת מאמר, דף קישורים תמורת דף קישורים (תגידו, זה יעיל בכלל?). כך זה באופן עקרוני. כמובן, שניתן להסכים על חריגה מההדדיות במידת הצורך.

    • אתם חושבים שאתם הוגנים? תשאלו את עצמכם לאחר שהצעתם משהו: "האם הייתי מסכים להצעה הפוכה?" אם אתם עונים בכנות שכן, אז אתם הוגנים.

  • גמישות הדדית – זה מאוד קשה לעיתים קרובות למצוא אתרים בעלי נושא משיק ועם זאת בעלי חוזק שווה (כאמור, חוזק שווה מבחינה סובייקטיבית בעיני כל מקדם ומקדם). לעיתים אין ברירה והדבר היחיד שמצאתם בתחום מסויים היא שאתר חזק של הצד השני יקשר לאתר לקוח פחות חזק שלכם. הסכימו על עקרון הגמישות ההדדית, לפיו שני הצדדים יקבלו בסוף התהליך את אותה התמורה, כלומר, גם אתם תתנו קישור מאתר חזק שלכם לאתר חלש של הצד השני.

עקרון האמינות

בפשטות העיקרון הזה אומר – "אל תרמו!"

  • אל תסכמו על החלפת פוטרים ואז תשימו את הקישור לפוטר רק בדף הבית אלא אם כן הדבר הוסכם והיה ידוע מראש.

  • אל תורידו קישורים מבלי להודיע לצד השני! רוב מחליפי הקישורים משתמשים בתוכנות שעוקבות אחרי הקישורים שהם קיבלו. הורדתם להם קישור? צפו לטלפון נזעם, להורדת הלינק שקיבלתם וקבלו בזבוז זמן משווע וחוסר אפקטיביות לטובת הלקוח שלכם. בסוף המאמר תקבלו קישור לתוכנת מעקב קישורים חינמית מבית start-seo. אני עובד איתה והיא עושה את העבודה ב-95% מהמקרים.
  • קרה וזיהית שירד לך קישור, אל תרתח אדון עזריאל! יש הרבה סיבות תמימות מדוע קישורים יורדים: האחסון של האתר השני עושה בעיות ואין גישה לאתר, האתר עובר מתיחת פנים ועוד. לא תמיד מנסים לדפוק אתכם! צור קשר עדיף טלפוני עם המקדם השני ותשאל אותו מדוע זה קרה. ברוב המקרים מדובר בחוסר שימת לב אם כי מעורב בזה לעיתים קרובות חוסר אכפתיות מכוונת.

אז איך עוקבים אחרי הקישורים שקיבלתם?

תוכנה שאנחנו משתמשים בה על מנת לעקוב אחרי לינקים שקיבלנו היא Linkspektor . מזינים את הקישורים שאנו קיבלנו ממקדמים אחרים (למעשה אלו הלינקים ש”שילמנו” עליהם ולכן חשוב לנו לעקוב אחריהם שהם באוויר) ופעם בכמה זמן עושים בדיקה. ברגע שלינק ירד, התוכנה מראה אותו וכל מה שניתן הוא לשלוח מייל ענייני ונעים: “היי! איפה הלינק שלי? חכו חכו, מה אני הולך לעשות לכם?!”  או כמו שראינו לעיל, עדיף שיהיה ללא רגשות שליליים.

סיכום:

כל העקרונות לעיל: עקרון השקיפות, ההדדיות והאמינות יוצרים ביחד שיטת פעולה שמשקפת את ערך ההגינות ומאפשרת יצירת אמון בין מקדמים שמובילה למערכת יחסי עבודה ארוכת טווח עם החלפות קישורים רבות ואיכותיות יותר. 

אתם יכולים לרשום את עצמכם כאן בתגובות עם המייל שלכם, כשלמעשה המשמעות תהייה שאתם חותמים על האמנה לעיל, וכך אתם נכנסים לרשת של מחליפי קישורים איכותית שעומדת בסטנדרטים מקצועיים גבוהים.

תורכם:

  • האם העקרונות האלו מקובלים עליכם?
  • האם יש לכם מה להוסיף?
  • האם הייתם חותמים על כללי האתיקה האלו או שמא אתם מתנגדים אליהם ומדוע?

 

ad-media

אנחנו מאמינים ששיווק דיגיטלי חייב להתבסס על תוכן! מוזמנים גם לבלוג שלנו בנושאי כתיבת תוכן: www.ad-media.co.il ולאתר שלנו בנושא קידום אתרים ושיווק דיגיטלי: www.hayde.co.il רוצים להתקדם? דברו אתנו!

מאמרים דומים

sגובות

  1. היי כפיר. אני מסכים בלב שלם לעקרונות המוצעים כאן. מברך על היוזמה. איך בדעתך ליצור מנגנון של אמנה יותר מחייבת, שמתגמלת מי שמכבד את האמנה ופוגעת במי שמפר אותה. יש לי רעיון או שניים בנדון.

    1. אני יודע שבחו"ל יש רשתות חברתיות כאלו נישתיות, שהמקדמים שם מקבלים ציון אמינות משאר המקדמים וכך אתה יודע כמה נקודות טובות יש למקדם מולך וכמה נקודות רעות.
      אשמח לשמוע על רעיונות נוספים.

  2. אני חושב לכל מקדם אתרים עובד לפי מה שכתבת וזה בסדר גמור גם לי קרה לא מאט פעמים שהקישור נעלם פתאום ואנחנו יודעים כמה זה מרגיז ….

    לגבי הכלי לבדיקת קישורים הוא נחמד אבל בסיסי מאוד
    כאשר אני מחליף קישור אני צריך לדעת עם מי החלפתי ומה הקישור שאני נתתי בתמורה
    כי במידה והקישור שלי נעלם אני שולח מייל למקדם האתרים שאיתו בוצע ההחלפה ובמידה ואין לי תשובה ממנו אני מוריד את הקישור שנתתי
    לצערי עד היום לא מצאתי כלי יותר טוב מאקסל

    1. יש כלי שעכשיו אני מתחיל לעבוד איתו אבל הוא בתשלום וגם בגירסת בטא. והוא נראה מהמם! תחפש בגוגל את rank ranger ותגלה תוכנת SEO אונליין (SAAS) מהממת למעקב מיקומים, דוחות, פשוט נפלאה. מאחורי התוכנה הזו עומדים חבר'ה ישראלים שאני בקשר איתם והם עובדים בימים אלו על מה שנקרא link ranger שעושה בדיוק את מה שביקשת אבל גם יותר מזה. למשל, אם הצד השני שינה לך את הקישור שקיבלת ל-nofollow אתה מקבל התראה. עם מישהו שינה לך את מילת המפתח אתה מקבל התראה. וכמובן אתה מזין מראש במערכת ממי קיבלת את הקישור ומה המייל/טלפון שלו ואז אתה יודע למי לפנות ושלוח לו מייל רגוע בסגנון: "תחזיר לי את הקישור היקר שלי בבקשה למה שהוא היה קודם. תודה." נראה לי שבקרוב אכתוב על הכלי הזה פוסט מקיף.
      מסכים איתך לגבי לינקספקטור – אקסל זה כלי חובה שהולך איתו ביחד.

  3. היי, נושא החלפות הקישורים באמת הפך לעולם בפני עצמו שדורש הרבה תצומת לב, בעקבות זה הקמתי את האתר "קהילתקידוםאתרים.co.il שמטרתו לגשת לסוללת מקדמי אתרים למין החלפות קישורים בהישג יד, וגם אני עובד על כלי שיעזור לעשות מעקב.
    הרבה שנים עבדתי עם אקסל, בחלק מהמקרים עד היום אפילו, הבעיה שחשוב לבדוק באמת שלא הורידו את הקישור שלך, בגלל זה היום קישורים מאתרים אחרים אני משתדל לעשות זאת דרך מאמרים שלי, כדי שיצא משתלם ל 2 הצדדים לרוב כשיש עסקה משתלמת ל 2 הצדדים הסיכויים להורדת קישור פוחתת.

    1. תתפלא אבל קרה לי שקישורים מתוך מאמרים שלי ירדו, אבל בזכות לינק-ספקטור גיליתי את זה.
      בכל מקרה אבדוק את האתר שציינת. תודה.

  4. היי, אני מסכים איתך על הכל, למעט משהו שכנראה פסיכולוגית לא עובד על אנשים רבים:
    אם אתה שולח למישהו רשימת אתרים מלאה שלך, רבים מהם ישר יקפצו על האתרים הכי טובים שלך, ולא ירצו להסתכל על החלשים.
    זו בעיה, ולכן אני מעדיף בהתחלה לשלוח אתרים ממוצאים.
    דבר שני, אם אתה בקשר עם בעל אתר, עדיף לך לא ליצור רושם של ספאמר, אלא לתת לו מעט אתרים ממוקדים.

    סך הכל המון זמן מתבזבז על ניסיונות צ'יקלוק של אחד של השני. הלוואי ותמיד היתה הגינות.

    1. אני מסכים עם הנקודה שאתה מעלה, ועם זאת, אם אתה שולח למישהו אתרים ממוצעים אז לרוב או שתקבל אתרים ממוצעים בחזרה (כי מי ישלח לך חזרה את האתרים החזקים שלו) או שאותו מחליף קישורים יגיד לך שהוא מוותר או אפילו יתעלם ממך.
      יותר מזה, זה נכון שפסיכולוגית אנשים קופצים ישר על האתרים החזקים אבל זה גם נכון מבחינה מקצועית. כלומר, עדיף להשיג קישור טוב אחד מעשר קישורים חלשים. עם זאת, אחרי שמגיעים למיצוי של החלפות עם האתרים החזקים צריך להמשיך את ההחלפות עם האתרים החלשים.
      הרבה פעמים מקדמים שלא מקבלים את מה שהם רצו פורשים ישר מהדיון.

  5. אנחנו מסכימים על הבעיה הספציפית, אבל חלוקים על דרך הפיתרון.
    אצלי בחברה גם עושים ניסויים, ועד עכשיו דווקא כמה קישורים חלשים יחסית מוכיחים את עצמם טוב יותר מקישור אחד חזק.

    ואת החזק תמיד אפשר לבקש לאחר שסיכמנו על כמה חלשים יחסית.
    אם מישהו אומר "לא תודה", זה בדרך כלל כי הוא חייב אתרי לקוחות, ולא כי הוא לא מצא משהו אצלי.
    זה מהניסיון הספציפי שלי.

    אם הייתי עושה רק החלפות עם עצמי ואיתך, אז תמיד הייתי חושף הכל מייד, אבל זה לא עובד לי טוב ככה.
    אבל סבבה. שנינו צודקים בדרך שונה, והכל תחת האתיקה שתיארת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close