עדכון גוגל פנדה – משמעויות

בסוף יולי 2012 גוגל יישמה את העדכון האחרון לאלגוריתם החיפוש שלה, גוגל פנדה 3.9. כל מי שעוקב אחר התחום של קידום אתרים ושיווק באינטרנט שמע או אפילו ספג משמעות כלשהי מעדכוני גוגל פנדה לאורך הזמן האחרון. עדכונים אלו, לצד עדכוני פינגווין פעולות אחרות של גוגל, שינו במידה רבה את תוצאות החיפוש במקרים רבים והם מאלצים מקדמי אתרים ומפרסמים לשנות דרכי פעולה על מנת לשמור על טראפיק גבוה ואיכותי.

גוגל עצמה טוענת באופן רשמי כי עדכוני גוגל פנדה משפיעים רק על 1% מתוצאות החיפוש כך שניתן להרגיש בהבדל, אך מעדויות של גורמים "בשטח" ניתן להבין כי בפועל מדובר על אחוזים גבוהים מכך ועל השפעה בהחלט לא מבוטלת על התוצאות. עדכוני האלגוריתם האחרונים יצרו מצב שעבור גורמים רבים אשר עוסקים בתהליכי קידום בגוגל , היקפי הטראפיק מענקית החיפוש למעשה ירדו לעומת אפיקים אחרים, בעוד שאתר ספציפי מדורג גבוה מאוד עבור מילות מפתח מרכזיות ורווחיות.

גוגל עצמה אמנם נותנת לווב מאסטרים ומקדמי אתרים טיפים והגדרות לגבי קידום בגוגל וכיצד לבנות אתרים איכותיים מבחינת מנוע החיפוש, אך לא כולם פועלים לפי הצעות אלו. כך שאם וגם בלי קשר לעדכוני גוגל פנדה, השקעת משאבים בבניית אתר אינטרנט איכותי וחזק, על פי הגדרות קידום ועיצוב כלליות ועל פי גוגל כמובן, היא הכרחית על מנת להישאר רלבנטי, להמשיך להזרים תנועה ובעיקר להמשיך לייצר הכנסות מהאתר שלכם.

היבטי האיכות הללו כוללים נושאים כמו כתיבת תוכן לאתרים וגם אינטראקציות חברתיות איכותיות עם גולשים וכמוכן יש נושאים טכניים נוספים שיש לדעת וליישם בשוטף ובעקבות גוגל פנדה 3.9.

זה הזמן לבנות אתר חזק ואיכותי

עבור מפרסמים בתכניות שותפים (Affiliates) זהו הזמן האידיאלי לבניית אתר חזק ואיכותי. התהליך רק הולך להפוך קשה ומאתגר יותר בעתיד הקרוב, כך שמשאבים שיושקעו בנושא היום לצד הקרבת היבטים אחרים של הפעילות המקוונת או אפילו של החיים הפרטיים בהחלט יכולים להשתלם בענק בתוך כמה חודשים.

משמעויות והצעות פרקטיות בהקשר לגוגל פנדה בכלל ולגוגל פנדה 3.9 בפרט

מעבר ללקיחת האתר שלכם במלוא הרצינות והשקעת המשאבים בפיתוח אתר איכותי, כתיבת תוכן לאתרים בהתאם למציאות בשטח אחרי עדכוני גוגל פנדה ופינגווין, קישורים נכונים – יש עוד כמה משמעויות לשינויים והצעות פרקטיות ליישום.

  • עברו על האתר המקודם שלכם, הסירו או שנו תוכן שאינו איכותי או תוכן ישן שלא היה דינמי כבר תקופה. במקרים רבים יש צורך לשכור שירותי כתיבת תוכן לאתרים ממקצוענים המתמחים בתחום. קידום בגוגל היום מצריך דגש הולך וגדל על תוכן איכותי המספק ערך אמיתי לגולשים.

  • התוכן העולה לאתר או לאתרים אחרים על מנת ליצור קישורים ותנועה נכנסת לאתר המקודם חייב להיות רק תוכן רלבנטי ובעל ערך, לא מועתק ולא ממוחזר בצורה בולטת. ניתן להשוות בין התוכן שלכם לתוכן שבו המתחרים שלכם משתמשים.

 

  • כתיבת תוכן לאתרים והעלאתו לאתר חייבת להיעשות בצורה מסודרת ואסתטית, התוכן צריך להיות מסודר יפה ונגיש לקריאה נוחה.

 

  • חשוב לשמור על זרימה טובה של קישורים יוצאים בעקבות גוגל פנדה ועדכונים אחרים. לקשר לאתרים אחרים בעלי ערך ורלבנטיות ולא רק לאתרים אחרים שלכם. בניית קישורים איכותיים, מאתרים מדורגים, קישורים עם ערך לגולשים. האלגוריתם של גוגל הוא כה מורכב שהוא מיד עולה על מערך קישורים פגום או לא איכותי ויעניש אתכם על כך.

 

  • האיכות היא שהופכת לגורם המשמעותי ביותר לאחר גוגל פנדה ולא הכמות – התוכן באתר צריך לקבל אינטראקציות חברתיות (לייק, שיתוף, תגובות ועוד) ובאופן כללי ליצור כמה שיותר "באזז" אמיתי ברשת.

מאמרים נוספים