כלליקידום אתרים בגוגל

סיכום הרצאה בנושא פיתוח אפליקציות לאייפון – מתוך visioncamp2011

בין התאריכים 17-18 ליולי נערך כנס עבור משווקי תוכניות שותפים בעיקר.  את הכנס יזם יגאל פינס, הידוע גם בכינוי המיליונר בפיג'מה.  בכנס הועברו הרצאות רבות ומרתקות על שיווק תוכניות שותפים, מיקסום רכישות באתר, הרצאה נהדרת נוספת של יגאל על שימוש במיקור חוץ להגדלת יכולות העסק, טיפים על SEO ושלל טיפים חשובים.

לטעמי אחד היתרונות הגדולים שהיו בסמינר זה (לעומת סמינרים רבים וטובים אחרים שנכחתי בהם), הוא שבכנס זה באמת הרגשתי שבאים להעניק לי ידע ופחות לעשות מיתוג עצמי ליכולות של כל מרצה.

2 הרצאות מצאו חן בעיניי במיוחד ביום השני של הכנס –  קניית מדיה – הרצאה שהועברה על ידי אריאל סודק, שניר חסין וינון קופרשטיין, בהחלט חשפו אותי לתחום פחות מוכר עבורי ועשו זאת בצורה מרתקת.     ההרצאה השנייה שבה הייתי רוצה להתמקד, הייתה בנושא פיתוח אפליקציה לאייפון, הרצאה שהועברה על ידי פליקס גרימברג ועודד בריינר.

 

למה הייתה הרצאה כל כך טובה?

כפי שיכולתם אולי להבין מדבריי מקודם, אני ממש לא אוהב הרצאות שבהן המרצה עסוק יותר בלציין כמה הוא תותח, כשאת המידע האמיתי הוא מסתיר בין השורות.  בהרצאה זו, יותר מכל דבר אחר, המרצים הצליחו להעביר לי את התהליך שעבר עליהם במהלך פיתוח הרעיון שלהם לאפליקציה באייפון.   פליקס ועודד לקחו אותנו שלב שלב בתהליך שהם עברו ופירטו את החלקים הטובים לצד החלקים הפחות טובים.

ריכזתי עבורכם את התהליך שהם עברו מפיתוח הרעיון ועד העלאת האפליקציה בכמה נקודות חשובות:

שלב ראשון: מחקר

עלה לכם רעיון לפיתוח אפליקציית אייפון, קודם כל תבדקו אם יש לו בסיס ואם מישהו כבר הקדים אתכם.  שני מקומות שבהם עליכם לחפש – חיפוש ב- Itunes אם קיימת אפליקציה כזו וחיפוש בגוגל.  במידה וקיימות אפליקציות בתחום אל תיבהלו, קודם כל זה אומר שאכן יש ביקוש למוצר.  מומלץ לכם לבדוק דירוגים ותגובות על האפליקציות הקיימות ולראות כיצד האפליקציה שלכם תתגבר על הפערים בהן.   מומלץ להיעזר בתהליך זה באתר הבא –  appfigures

שלב שני – אפיון

לאחר שבדקתם האם יש בסיס לפיתוח האפליקציה, הגיע הזמן לאפיין את האפליקציה שלכם.  חשוב להבין במקרה זה, ככל שתשקיעו ותעשו אפיון מדוייק יותר – כך הסבירות שהמתכנת שלכם יקלע לצרכים שלכם תגדל.   טיפ נוסף – מה שלא יהיה פשוט – פשוט לא יהיה! תוודאו שהאפיון לא מסובך ומורכב מדי – ושקל להבין אותו. תוסיפו אפיון ויזואלי המציג מה כל כפתור עושה והיכן הוא נמצא בתפריט.  עליכם להגדיר ולאפיין את כל המסכים, איפה יהיה כל כפתו ומה הוא יעשה.  יש לעשות צילומי מסך.

זה השלב גם לחשוב על מודל עסקי לאפליקציה שלכם – תוכלו לבחור האם לשווק את האפליקציה בתשלום מינימלי של דולר לכל הורדה או לשווק אותה בחינם ולהגדיל את החשיפה שלה למשתמשים.   במידה ותבחרו לספק את האפליקציה בחינם, תמיד תוכלו לקבל תשלום על פרסומות שתוסיפו לאפליקציה בהמשך  (דורש משתמשים רבים שהתקינו ומשתמשים באפליקציה)

שלב שלישי – מציאת ספקים לעבודה

בשלב חשוב וקריטי זה, עליכם לבחור את הספקים שיפתחו עבורכם את האפליקציה.  בפניכם עומדות שתי אפשרויות:  פיתוח אצל מפתחים / מתכנתים מהארץ או פיתוח בחו"ל באמצעות הודים / פיליפינים וכדומה.

טיפים לבחירת ספק:

  • תראו את אפיון האפליקציה שלכם לכל ספק ובקשו הערכת זמן לביצוע העבודה.
  • לבקש לראות עבודות קודמות
  • עדיף לעבוד מול בן אדם אחד ולא מול קבוצה של אנשים – במיוחד אם אתם מפתחים אצל ספקים מחו"ל.
  • לא לחפש את המחיר הזול – במקרים רבים המחיר הזול הוא המחיר היקר.
  • שלמו על הפרויקט רק אחרי שהוא גמור.

כאמור באפשרותכם לבחור מבין מפתח ישראלי לבין מפתח מחו"ל.  היתרונות של פיתוח בחו"ל הינם קודם כל העלויות – בעוד מפתח בארץ עשוי לקחת מכם סכום בן 5 ספרות, מפתח מחו"ל יסגור לכם את העבודה בפחות מ- 5000 ש"ח.    עם זאת, בבחירת מפתח מחו"ל ישנו סיכון – איכות המוצר אינה בדוקה וישנה סבירות גבוהה לקשיים במהלך העבודה השוטפת  (פערי זמנים, חוסר הבנת האפיון ופיתוח שלא יענה על צרכי הלקוח).

במידה ואתם מעוניינים לחפש מפתחים מחו"ל – מומלץ שתפרסמו פרויקט באתר Elance.  שם תוכלו למצוא מפתחים ושירותים נוספים בעלויות מוזלות במיוחד.

שלב רביעי -בניית אתר במקביל לפיתוח האפליקציה

על מנת להעניק את התמיכה המתאימה לפיתוח האפליקציה, עליכם לבנות אתר שיעלה במקביל אליה.            האתר צריך לכלול מידע על האפליקציה, על איזה צרכים היא עונה , מידע אודות החברה המפתחת וצילומי מסך.   קחו בחשבון מיהו קהל היעד של האפליקציה, אפליקציות רבות מיועדות לחו"ל ומומלץ לפתח את האפליקציה והאתר באנגלית.   אם אתם מחפשים עיצוב לאתר עבור אייפון – תוכלו לחפש ב- themeforest

שלב חמישי – שיווק

יזמים רבים שחושבים על רעיונות אטרקטיביים עבור אפליקציות, לא לוקחים בחשבון את השלב הזה – שלדעת רבים הינו מכריע וחשוב לא פחות בהצלחתה של אפליקציה.  חדירה לשוק האפליקציות הנה קשה והתחרות היא עצומה.  על מנת להפוך לאפליקציה פופולארית ומובילה בדירוגים – עליכם להשקיע בקמפיין שיווק חכם.   אם אתם משווקים לחו"ל ואתם מעוניינים בחשיפה איכותית – מומלץ לכם לחפש אתרי חדשות אינטרנט , גאדג'טים ואפליקציות פופולאריים – להם יש מאות אלפי קוראים שנשענים על ההמלצות שלהם.    הדרך הטובה ביותר היא לפרסם מאמר press release באתרים כמו PRWEB / techcrunch / thenextweb.  במידה ותצליחו לקבל מאמר סקירה על האפליקציה שלכם – תקבלו חשיפה גבוהה והורדות מרובות של האפליקציה שלכם.

במקביל להפצת Press release מומלץ לעשות קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס וקמפיין פרסום ב- admob (קמפיין באנרים באייפון).

לא הכל הולך לעבור חלק, אבל אלו השלבים שיקחו אתכם בבטחה ליעד.  שיהיה בהצלחה.

תגיות

anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לאתרים בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ מהנדס תעשייה וניהול מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית ו- SEO.

מאמרים דומים

sגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close