קידום אתרים בבינג | Bing

קידום בבינג
קידום אתרים ב- Bing

תתחילו להתרגל , בינג, מנוע החיפוש של מייקרוסופט, רלוונטי בעיקר לקהל בארה"ב ובהחלט כדאי לקחת אותו בחשבון. אמנם אנחנו בישראל נעולים על גוגל, אבל בכל זאת כדאי שנלמד דבר או שניים על קידום אתרים בבינג. בינג הוקם בשנת 2009 והוא למעשה הגרסה החדשה למנועי החיפוש הקודמים של מייקרוסופט.  אחד השינויים הבולטים שהפכו את בינג למתחרה מסוכן לגוגל, הוא שיתוף הפעולה שנעשה בין בינג ליאהו ובהמשך בין בינג לפייסבוק.

 

שיתוף הפעולה בין בינג ליאהו:

בשנת 2010 הכריזו מייקרוסופט ויאהו על שיתוף פעולה ביניהן.  במסגרת ההסכם הוחלט שתוצאות החיפוש של יאהו יסופקו על ידי מנוע החיפוש של בינג.

בכך מקוות שתי החברות לייצר תחרות ראויה לגוגל ששולט בשוק החיפוש העולמי.

יאהו ימשיך עדיין להיראות כמו יאהו, בינג ימשיך להיראות כמו בינג – אבל שני האתרים יציגו תוצאות חיפוש מבוססות בינג.

לפני ההסכם החזיקה יאהו בפחות מ- 20 אחוז מהחיפושים ובינג החזיקה קרוב ל- 12 אחוז מהחיפושים.

 

שיתוף הפעולה של בינג עם פייסבוק:

תוסיפו לכך את העובדה שמייקרוסופט עשו שילוב כוחות נוסף עם פייסבוק – והרי לכם תחרות אמיתית.  לפי ההסכם בין שתי ענקיות האינטרנט, תוצאות החיפוש שיוצגו בתיבת החיפוש של פייסבוק יהיו אף הן מבוססות על בינג.

גוגל ניסתה להחזיר מלחמה כשהכריזה על הסכם לפיו היא תציג ותקבל תוצאות מטוויטר- אך כמובן שלא ניתן להשוות בין מאגר המידע שיש בפייסבוק לזה שיש בטוויטר.

 

קידום אתרים בבינג – האם בינג בכלל מכיר את האתר שלנו?

בחיפוש מהיר בבינג תגלו שהתוצאות של בינג לא כל כך דומות לתוצאות של גוגל ויותר מכך – בינג וגוגל סורקים ורואים את האתרים שלנו באופן שונה.  מבט קצר יגלה לנו שבינג מאנדקס מספר שונה של דפים מהאתר שלנו מאשר גוגל ואף רואה מספר שונה של קישורים נכנסים לאתר.  לכן רוב הסיכויים שאם אתם מקודמים בביטוי מסוים בגוגל – אתם לאו דווקא מקודמים בו גם בבינג.   אם אתם פונים לקהל יעד בחו"ל, קידום אתרים באינטרנט מחייב אתכם לחלק כוחות ולהתאים את האתר שלכם גם עבור קידום בבינג.

 

שלב ראשון הוסיפו את האתר שלכם לאינדקס של בינג.

דבר ראשון עלינו לצרף את האתר שלנו לבינג דרך ממשק ה- webmaster tools  של בינג.    ממשק ה- webmaster tool  של בינג אמנם אינו באותה הרמה שאנו רגילים מהממשק של גוגל, אך בהחלט ניתן ללמוד רבות על הצורה בה בינג רואה את האתר שלנו.

מבחינת מפת אתר, בינג וגוגל מקבלים את אותה מפת אתר XML.

שליחת מפת אתר XML לבינג נעשית בצורה הבאה:

עליכם להעתיק את הכתובת הבאה ולהדביק אותה בתיבת החיפוש שלכם.

http://www.bing.com/webmaster/ping.aspx?sitemap=www.YourWebAddress.com/sitemap.xml

שימו לב להזין את כתובת האתר שלכם במקום הנכון.  לאחר הזנת הכתובת ולחיצה על enter , בינג אוטומטית ישלחו את מפת האתר שלכם ויעבירו אתכם לדף תודה.

 

פרמטרים שמשפיעים על קידום בבינג:

תוכן:

כמו שזה נראה תוכן הוא הגורם המשמעותי ביותר שבינג מייחסים לו חשיבות.  בינג אוהב דפים בעלי תוכן רב (ויקיפדיה למשל) ופורטלים שנוהגים לעדכן תוכן באופן שוטף.  על אף שגם גוגל ידוע כחובב תוכן מושבע, גוגל מאנדקס ומקדם גם דפים שאין בהם תוכן רב.  אצל בינג לעומתו מדובר בסף כניסה – דפים ללא תוכן לא יקודמו ובמקרים רבים גם כלל לא יאונדקסו.  לפי מספר מקורות שקראנו ובדקנו, מומלץ לכתוב מאמרים של מינימום 300 מילה בכל דף.

בינג ממליצים לבנות את האתר עם היררכיית תוכן ברורה  (בדומה ל- Phrase rank של גוגל).

 

ותק:

בדומה לגוגל ויאהו, גם בינג מעניק חשיבות גדולה לותק האתר במסגרת קידום באינטרנט.  ככל שהדומיין והאתר ותיקים יותר – כך הוא זוכה ליותר קרדיט.   בינג אף מחמיר יותר מגוגל ובתוצאות הראשונות שלו ניתן למצוא בעיקר אתרים ותיקים.

 

קישורים נכנסים:

גם בינג מתחשב בקישורים נכנסים כחלק מאלגוריתם הדירוג שלו לאתרים.  עם זאת, בינג משתמש בקישורים נכנסים באופן שונה. בעוד אצל גוגל , קישורים  נכנסים נחשבים לאחד הפרמטרים החשובים ביותר וככל שיש יותר מהם כך זה יותר טוב – אצל בינג החשיבות העיקרית הינה לכמות הדומיינים מהם מתקבלים קישורים נכנסים לאתר שלכם ולאו דווקא לכמות הקישורים הנכנסים אליכם מאותו דומיין.

מבדיקה שערכנו ניתן לראות שבינג מייחס חשיבות מאוד גבוהה לכמות הקישורים
הנכנסים לאתר וככל שיש יותר מהם כך האתר ידורג גבוה יותר.

בינג בודקים ושמים דגש מיוחד על קישורים שנכנסים מדפים רלוונטיים שעוסקים באותו נושא.  בשונה מגוגל, לבינג פחות אכפת מטקסט העוגן שמופיע על גבי הקישורים הנכנסים אך עדיין משנה לו מהיכן מגיע הקישור.  כמובן שאם הקישור מגיע מאתר סמכותי כגון אתרים עם סיומת gov או edu – כוחו של הקישור גדל.

זאת אומרת שאם יש לכם אתר שעוסק בנושא כתיבת תוכן ואתם מקבלים קישור מאתר רלוונטי העוסק למשל במאמרים אקדמיים, זה לא כל כך ישנה אם הקישור ייצא על גבי המילה "לחץ כאן" , קישור על גבי כתובת האתר או על המילה "כתיבת תוכן לאתר" –  מבחינת בינג הקישור רלוונטי ואיכותי.

 

Title : שורת ה- title  של כל דף גם היא משחקת תפקיד משמעותי בבינג.   כפי שזה נראה לגודל ה- title אין חשיבות וכשם שהוא יכול להיות קצר הוא יכול להיות גם ארוך מאוד (ישנן תוצאות רבות בדף הראשון של דפים עם title  ארוך).    ממה שניתן לראות, בינג חותך את תיאור הכותרת אחרי 7 מילים – לכן הקפידו לא לחרוג מגודל זה.  שימו לב שמילת המפתח מופיעה בתחילת ה- Title.  הקפידו על Title  ייחודי לכל דף.

 

קובץ Robots.txt: מומלץ ליצור קובץ רובוטס עבור הזחלן של בינג.

עדכון תוכן: חשוב לעדכן את האתר בתכנים חדשים באופן שוטף.

 

אופטימיזציה בכל דף: ממה שניתן לראות, בינג מייחס פחות חשיבות לאופטימיזציה בכל דף כגון: שימוש בכותרות H1,H2,  הוספת תגי מטא וכדומה.

זכרו המנוע של בינג עדיין קטן בכמות הדפים המאונדקסים שלו (בהשוואה לגוגל), לכן אם יש דף שמקשר אליכם, בדקו אם הוא מאונדקס בבינג.  במידה ולא , הוסיפו את אותו אתר / דף לאינדקס של בינג – כך תדאגו לקבל דירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש של בינג.

קידום ב- Bing – טיפים חשובים:

  • כותרות הדפים: הקפידו על כותרות ייחודיות. בינג מקבל ואף מקדם כותרות דפים ארוכות. חשוב שהכותרת תתאים לתוכן המופיע באותו דף.
  • קישורים מדפים חזקים בבינג: כדי להתקדם בבינג, רצוי שתחפשו אילו דפים מקודמים בתוצאות הגבוהות של בינג ונסו לקבל קישור דפים אלו.  מומלץ להשיג קישורים מכמה שיותר דומיינים ופחות קישורים רוחביים מאתר מסוים.
  • קישורים מאתרים ברי סמכא: אתרים עם סיומת gov, edu  וכדומה.
  • קישורים פנימיים: מאוד חשוב להקפיד על בניית קישורים פנימיים בין דפי האתר.  ככל שנקשר יותר בין דפי תוכן רלוונטיים – כך נעלה את כוחם של הדפים באתרנו.
  • דומיינים ע"ג מילות מפתח: במידה ואפשר רכשו דומיין המכיל מילת מפתח.

 

כפי שהבנתם , בינג פה כדי להישאר ומוטב שנתחיל לשים לב אליו.  קידום בבינג (במיוחד עבור אתרים שמוכוונים לקהל יעד בחו"ל) יבטיח לכם כניסות רבות יותר לאתר והגדלת הפוטנציאל למשיכת לקוחות לאתר.

לכל המקדמים בארץ, קידום בגוגל עדיין צריך להיות המשימה והעבודה העיקרית שלנו, עם זאת מומלץ לשים עין ולצפות בהתפתחויות בנושא.

מאמרים נוספים