דף הבית -> אופטימיזציה -> פרמטרים שמשפיעים על קידום בגוגל
פרמטרים שמשפיעים על קידום בגוגל

פרמטרים שמשפיעים על קידום בגוגל

אחת השאלות המסקרנות ביותר בעלי אתרים וכל מקדם אתרים היא מהם הפרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים בגוגל?

האמת היא שאף אחד לא יודע בדיוק מהם האלגוריתמים המדויקים של גוגל וגם אם נדע, רוב הסיכויים שגוגל ימשיך לשנות ולעדכן אותם לעתים תכופות.

נוצר כאן מנגנון בו מקדמי אתרים הפכו להיות שירות בקרת איכות QA  של גוגל, כשבכל עת הם מנסים ללמוד ולפענח אילו פרמטרים משפיעים על קידום האתר שלנו בגוגל וכמה משקל יש לכל אחד מהם.

.

הניסיון שלנו כמקדמי אתרים, לצד מחקרים ובדיקות שוטפות הכוללות בעיקר ניסוי וטעייה, לימדו אותנו על חלק מהפרמטרים החשובים שגוגל מתייחס אליהם בעת קידום האתר שלנו.

פרמטרים שמשפיעים על קידום בגוגל

פרמטרים שמשפיעים על קידום בגוגל

מה משפיע על קידום אתר בגוגל?

1.      ותק והיסטוריה של האתר: אלמנט חשוב המשפיע על קידום באינטרנט של האתר שלנו הוא הותק שלו.  ככל שהאתר שלנו יותר ותיק, כך הוא מוערך יותר על ידי גוגל. גוגל בודק בכל עת את הדומיין שלנו ומנסה ללמוד אודותיו.  כך בודק גוגל מתי נרכש הדומיין ולכמה שנים הוא נרכש? (ככל שהדומיין נרכש ליותר זמן, כך גוגל מניח שיש תכנון ארוך טווח לגביו).    גוגל בודק האם הדומיין של האתר החליף בעלות והאם בכל שנותיו הוא עסק באותו תחום ובאותן מילות מפתח.   כשגוגל מסתכל על ההיסטוריה של האתר הוא בודק גם האם הדומיין (האתר) קיבל עונש בעבר, בעקבות קידום בשיטות פסולות.  כמו כן הוא בודק האם אתרים שקישרו בעבר לדומיין עדיין מקשרים אליו.

 

2.      תוכן: תוכן הוא אולי הפרמטר החשוב ביותר לקידום באתר שלנו. גוגל מחפש לסרוק תוכן וכך ללמוד מהן מילות המפתח העיקריות באתר.  במהלך סריקה של כל אתר, בודק גוגל במה האתר שלנו מתמקד, במה עוסקים התכנים שלו, האם התכנים ומילות המפתח באתר, האם יש מיקוד לאתר?   אופי תכני האתר (תכנים חדשותיים, תוכן שיווקי ומכירתי, תוכן תדמיתי), האם האתר מתעדכן בתכנים ומהו קצב הגדילה של האתר בתכנים חדשים?, האם באתר ישנה הכפלת תוכן או האם האתר מעתיק ומציג תכנים המופיעים גם באתרים אחרים ברשת?   בסופו של דבר המטרה של גוגל היא לזהות ולפלח מהן מילות המפתח הראשיות בתכני האתר והאם יש קשר הגיוני בין כל התכנים.

 

3.      מבנה האתר: כחלק מתהליך האופטימיזציה שנעשה בכל אתר, עוסקים מקדמי אתרים בהתאמת מבנה האתר לסריקה תקינה ואיכותית של גוגל.  המטרה שלנו היא לאפשר לגוגל לסרוק את האתר וללמוד בקלות מהן מילות המפתח המקודמות בו.  לשם כך, על כל התוכן באתר להיות קריא ונגיש לסריקה.   כשגוגל בודק את מבנה האתר, הוא בודק האם האתר עומד בתקנים לקידום נכון ואתי, מהו יחס הקוד באתר לעומת תוכן (נדרש יותר תוכן מאשר קוד וכמובן נדרשת הפרדה ביניהם), שיבוץ מילות מפתח בכותרות ותיאורי הדפים באתר, חלוקה נכונה של הפניות קישורים לדפים באתר (כך גוגל לומד מהו הדף הראשי והקטגוריות הראשיות באתר), וכמובן גוגל בודק שיש נגישות לסריקה של כל תכני האתר.   במידה וגוגל מתקשה בגישה לתוכן האתר, הוא פשוט ממשיך הלאה לסרוק אתרים אחרים.

 

4.      קישורים: כשם שחשוב לעדכן ולהוסיף תוכן לאתר על מנת שגוגל ילמד מהן מילות המפתח החשובות באתר, כך חשוב גם להוסיף בכל עת קישורים נכנסים לאתר.       אם התוכן עוזר לגוגל לבדוק מהן מילות המפתח החשובות באתר, הקישורים עוזרים לו להבין כמה כל דף חשוב.

כמות קישורים: ככל שיש יותר קישורים נכנסים לאתר – כך האתר "פופולארי" יותר.  ככל שיש יותר קישורים נכנסים לדף מסוים באתר – כך מילת המפתח הראשית בו תקודם גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.   לצד כמות הקישורים הנכנסים לאתר, חשובה גם איכותם.  אמנם בארץ עיקר החשיבות היא לכמות הקישורים, אך משנה לשנה גוגל מייחס יותר חשיבות לאיכות הקישורים.    

איכות קישורים: המטרה שלנו היא לקבל קישורים מאתרים רלוונטיים ואתרים ברי סמכא ברשת.    תסכימו אתי שאם אתם מחפשים עבודה בקידום אתרים ואתם מביאים מכתב המלצה ממנהל שלכם בסוכנות ביטוח בה עבדתם, לעומת מכתב המלצה מחברת קידום בה עבדתם – להמלצה האחרונה תהיה חשיבות גבוהה יותר.   כך גם מבחינת קישורים.  ככל שנביא יותר קישורים איכותיים מאתרים רלוונטיים ומאתרים שגוגל מעריך כאתרים איכותיים (למשל אתרים ממשלתיים, אתרי אוניברסיטאות וכדומה) – כך גוגל יעריך יותר את הקישורים ויעריך את האתר שלנו כאיכותי ורלוונטי יותר לקידום במילות המפתח.   עלינו להקפיד שהקישורים הנכנסים לאתר יופנו על גבי מילות המפתח שאנו מקדמים בכל דף.    פרמטרים חשובים שמקרינים על איכות קישורים לאתר:  האם הקישורים הם חד-צדדיים?  האם יש גיוון במקורות הקישורים (דומיין רבים ומגוונים), האם גולשים נכנסים לאתר דרך קישורים אלו וכמה זמן הם שוהים באתר?  האם האתר מאבד קישורים?  כמה קישורים יוצאים מהאתר ולאילו אתרים?  מה קצב הוספת קישורים לאתר?

 

5.      אחסון האתר: אלמנט חשוב נוסף המשפיע על קידום בגוגל הוא המקום בו מאוחסן האתר שלנו.  מקום האחסון של האתר שלנו מעיד לגוגל היכן קהל היעד של האתר.  זאת אומרת שבמידה והאתר שלנו מאוחסן בארה"ב, גוגל יסיק ששם גם קהל היעד העיקרי של האתר.  כמו כן גוגל בודק האם האתר מאוחסן בתשלום או חינם.       אחסון האתר מושפע גם מהסביבה שלו – האם האתר מאוחסן בשרת ייעודי או בשרת עם אתרים רבים נוספים.  גוגל בודק מיהם האתרים שמאוחסנים על אותו אתר, במידה ומדובר בסביבה רעה (למשל אתרי הימורים ופורנו) – זה עלול לפגוע באתר.    חשיבות נוספת יש לזמינות האתר – האם האתר זמין בכל עת או שיש נפילות בשרת בהן האתר לא זמין.   השרת בו מאוחסן האתר חייב להיות זמין לגולשים בכל רגע נתון ומאובטח באמות מידה קפדניות – במידה ותהיה פריצה של האקרים לאתר – גוגל אוטומטית יזהה זאת ויגדיר את האתר כמסוכן לגלישה – דבר שיגרום לנזק רב בקידום האתר.

 

6.      רשתות חברתיות: אלמנט חשוב שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות.  גוגל כבר לא יכול להתעלם מהנוכחות וההשפעה של רשתות חברתיות על האינטרנט וזו אחת הסיבות שגוגל לא וויתרה ושחררה לרשת ביוני 2011 את הרשת החברתית שלה גוגל פלוס.  כמות הגולשים ששוהים ברשתות חברתיות, בדגש על הפייסבוק, הולכת וגדלה משנה לשנה, כשגם דפוס הגלישה משתנה ובמקום לחפש תוצאות בגוגל, מחכים הגולשים להמלצות גולשים על ידיעות מהרשת בפייסבוק.   גוגל לומד להעריך את הכניסות של גולשים שמגיעים מהרשתות החברתיות לאתרים ונותן ערך רב לכניסות אלו.

 

7.      גולשים: מה שמוביל אותנו לדבר החשוב ביותר – הגולשים שלנו.  אנחנו יכולים לעשות המון מניפולציות כדי לגרום לגוגל לחשוב שהאתר שלנו איכותי ופופולארי, אך קשה לעשות מניפולציות על גולשים.  גוגל לומד המון מהגולשים שנכנסים לאתר שלנו.    

מה גוגל לומד מהגולשים באתר שלנו?   אילו מילות מפתח הובילו את הגולשים לאתר, כמה זמן שוהים הגולשים באתר, כמה דפים נצפים בממוצע על ידי כל גולש?  באיזו תכיפות מגיעים גולשים לאתר והאם הם חוזרים לביקורים נוספים? מה המקורות המפנים גולשים לאתר?

.קידום אתרים מושפע מעוד עשרות פרמטרים שונים.  גוגל נוהג לעדכן ולשנות את האלגוריתם מדי פעם על מנת לנסות ולהפוך את התוצאות לרלוונטיות ביותר לגולשים.  על כן, להגיע לעמוד התוצאות הראשון בגוגל לא מספיק, צריך לעבוד קשה כדי להיות ראשון בגוגל.

קידום אתרים SEO ימשיך לעבוד ולקבל פידבק ממקדמי האתרים, כשעל כל מקדם אתרים ללמוד מה משפיע על קידום אתרים בצורה האופטימאלית ביותר, אך עדיין לשמור על איכות תוצאות החיפוש ולהילחם באתרי ספאם שעושים דרכם למעלה – זאת האחריות שלנו!

אודות ad-media

AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לקידום אתרים, תוכן שיווקי, ניהול ועריכת תוכן מצאו אותנו בגוגל פלוס Google+

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד