דף הבית -> כללי -> קידום בגוגל – אורגני או ממומן?
קידום בגוגל – אורגני או ממומן?

קידום בגוגל – אורגני או ממומן?

בעלי עסקים רבים מתחבטים כיצד לשווק ולקדם את האתר שלהם.

כיום מוצעות מספר אסטרטגיות לקידום ושיווק באינטרנט:

קידום בגוגל - אורגני או ממומן?

קידום בגוגל - אורגני או ממומן?

.

קידום אתרים אורגני:

קידום אתרים אורגני הוא למעשה אופטימיזציה של האתר שלכם עבור מנועי החיפוש ובראשם גוגל.  בישראל למעלה מ- 90% מהגולשים משתמשים בגוגל בתור ברירת המחדל שלהם בחיפוש שאילתות ברשת.    על כן, כשמדובר על קידום אתרים אורגני – מדובר על קידום אתרים בגוגל.

קידום אתרים בגוגל מתבסס על פרמטרים רבים לפיהם יש לקדם את האתר.    קידום בגוגל מתייחס באופן ספציפי לכל מילת מפתח – כשרוצים אתר מקודם עלינו לבחור באילו ביטויים יש לקדם אותו בעזרת מחקר מילות מפתח.

פרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים:

קידום אתרים SEO מתחיל באופטימיזציה של מבנה ותוכן האתר.  עלינו לשבץ ולהחליט אילו מילות מפתח לקדם בכל עמוד באתר.   על מילת המפתח המקודמת בעמוד להיות משובצת בכותרות הראשיות של העמוד וכן עליה לחזור במסגרת התוכן המופיע באותו עמוד.

.

תוכן:

כתיבת תוכן נחשבת לבסיס לקידומו של אתר בגוגל.  כתיבת תוכן לאתר לצד כתיבת תוכן לאינטרנט – עוזרת לגוגל להבין אילו מילות מפתח חשובות מקודמות באתר.   מילות המפתח חוזרות בשלל מאמרים באתר וכמובן על גבי קישורים שמופנים לאתר ממאמרים ואתרים שונים ברשת.

.

קישורים:

קישורים לאתר הם חלק עיקרי בתהליך קידום אתרי אינטרנט.

הקישורים משמשים בתור הצבעת אמון של אתרים אחרים על האתר שלנו.

ככל שיותר דומיינים ואתרים יצביעו על כל דף שלנו במילת המפתח המקודמת בו – כך אותה מילת מפתח תקודם בתוצאות גוגל האורגניות.

.

קידום ממומן בגוגל

פרסום בגוגל

קידום ממומן בגוגל:

קידום ממומן בגוגל נעשה בעזרת מודעות ממומנות בגוגל אדוורדס.

התשלום על המודעות מתבצע לפי מדדים שונים שניתן לקבוע, ביניהם אפשרות תשלום על כל קליק או תשלום על כל 1000 חשיפות למודעה.

את הקביעה מתי תופיע כל מודעת פרסום באינטרנט , עושים בהתאם למילות מפתח.

אנו למעשה מגדירים לגוגל באילו מילות מפתח תופיע כל מודעה.

במהלך פרסום בגוגל , כל מודעה מקבלת ציון איכות , לפיה נקבע גם כמה נשלם לכל קליק.  ככל שהמודעה שלנו תהיה יותר איכותית – כך נשלם פחות לכל קליק.   ציון האיכות מושפע מהרלוונטיות של המודעה למילת המפתח שחיפש הגולש וכמובן בהתאם לאיכות דף הנחיתה אליו הגולש מופנה.

לכל מודעה יש מונח שנקרא CTR – click threw rate שמודד כמה גולשים לחצו על המודעה מתוך כלל הפעמים שהמודעה הופיעה.

ככל שיותר גולשים לחצו על המודעה – כך זה אומר שהמודעה איכותית יותר ורלוונטית לאותה מילת חיפוש.

קיים קידום ממומן גם בפייסבוק.  ההבדל בין פרסום בפייסבוק לבין מודעת פרסום בגוגל היא הקריטריונים לפיהם נקבע מתי תופיע המודעה.

בעוד בגוגל הקביעה נעשית לפי מילות מפתח , בפייסבוק ישנם קריטריונים אחרים הנוגעים לשדות שמזין הגולש בפייסבוק כגון – מין, טווח גילאים, מצב השכלה וכדומה.

.

אז מה עדיף – אורגני או ממומן?

קודם כל עלינו לעשות את ההפרדה ולהבחין בין תוצאות אורגניות לתוצאות ממומנות.  תוצאות אורגניות הן 10 התוצאות המופיעות בכל דף.

תוצאות ממומנות מופיעות בשני מתחמים:  מעל תוצאות החיפוש האורגניות (2-3 תוצאות בעלות רקע צהבהב) ומצד שמאל לתוצאות האורגניות.

אחוז ההקלקה על תוצאות אורגניות גבוה במידה ניכרת מאחוז ההקלקה על תוצאות ממומנות.

.

יתרונות קידום אורגני:

  • הקידום הנו טבעי והאתר נשאר בתוצאות הראשונות במידה ונעשית עבודת קידום אתרים על ידי חברת קידום אתרים מקצועית.
  • מיתוג של האתר שלכם.  הופעה בתוצאות הראשונות במילת מפתח תחרותית תבטיח מיתוג לאתר שלכם לצד כניסות מרובות של גולשים לאתר.
  • קידום של דפים נוספים באתר – ככל שתקדמו את האתר שלכם לאורך זמן, כך תקדמו גם דפים פנימיים ומילות מפתח נוספות שיקודמו אף הן.

.

חסרונות קידום אורגני:

  • קידום אורגני אורך זמן ודורש עבודה רבה לאורך זמן.  ככל שמדובר בתחום תחרותי יותר לקידום – כך קשה יותר עבודת הקידום וכך היא נדרשת לאורך זמן רב יותר.
  • קידום אורגני לא תלוי רק בכם אלא גם במתחרים שלכם וגם בשינויי האלגוריתם של מנועי החיפוש.
  • ישנם תחומים ומילות מפתח שהתחרות בהן כה רבה שפשוט אי אפשר לקדם את עצמכם במילות מפתח אלו.  נסו לקדם אתר צימרים ותבינו במה מדובר.

.

יתרונות קידום ממומן

  • פרסום האתר שלכם בתוך זמן קצר.  העלאת קמפיין פרסום ממומן ניתן לעשות בתוך פחות משעה. תוצאות מיידיות.
  • תשלום על תוצאות בלבד
  • ניתן לקדם מילות מפתח רבות במקביל.  אתם קובעים באילו מילות מפתח תופיע המודעה שלכם.
  • מצוין עבור מכירות מהירות או מבצעים שיש לקדם ברשת (מכירות סוף עונה, מבצע על מוצר לזמן קצר).
  • אתם בוחרים מתי להפסיק לשלם ומתי להפסיק את הקמפיין.  תוכלו לקבוע ולהגדיר תקציב יומי לפרסום.

.

חסרונות קידום ממומן

  • · רלוונטי כל עוד משלמים.  במידה ומפסיקים לשלם אין פרסום לאתר ואין כניסות לאתר.
  • · עלול לעלות כסף רב במידה ולא מבוצעת בקרה וניהול של הקמפיין.
  • · ישנה אפשרות לבזבוז כספים בעקבות מתחרים או גולשים שלחצו סתם על המודעות ללא מטרה טהורה להיכנס לאתר שלכם.
  • · במידה ונבחרו מילות מפתח לא נכונה או שדף הנחיתה לא מניע לפעולה – יגרום להוצאות כספים מרובות ללא תועלת.
  • · ברגע שנגמר התקציב היומי שלכם – המודעות שלכם לא יופיעו יותר באותו יום.

.

אז מה עדיף לנו?

בסופו של יום ההחלטה היא שלכם.

עליכם להחליט כמה תקציב יש לכם עבור פרסום וכמה זמן יש לכם להשקיע בזה.  כמו כן עליכם לבחון כמה תחרותי התחום שלכם והאם יש טעם להתחיל עבודת קידום אורגני.

מומלץ להשקיע זמן ולחשוב על מילות המפתח לקידום.  לא תמיד המילים התחרותיות הן הטובות ביותר ולעתים קרובות ביטויי הזנב הארוך יביאו גולשים רבים יותר לאתר.

.

לאלו מכם שמשיקים אתר חדש וזקוקים לכניסות מידיות , מומלץ לחלק את התקציב – חלק לקידום אורגני וחלק לקידום ממומן.

כך גם תרוויחו כניסות מידיות וגם תרוויחו מיתוג וקידום בתוצאות החיפוש הרגילות לאורך זמן.

אודות ad-media

AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לקידום אתרים, תוכן שיווקי, ניהול ועריכת תוכן מצאו אותנו בגוגל פלוס Google+

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד