כלליקידום אתרים בגוגל

כמה מקליקים עליכם וכמה שווה לכם כל מיקום בגוגל?

אחת השאלות שנשאלות חדשות לבקרים על ידי הלקוחות שפונים אליי, נוגעות לאחוז ההקלקה של גולשים על תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.  ובמילים אחרות, כמה גולשים יקליקו על האתר שלהם אם הם ימוקמו בתוצאה הראשונה , השנייה, השלישית או העשירית?

..

 

כמה מקליקים על כל תוצאה?
כמה מקליקים על כל תוצאה?

דף תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל נקרא בשפה מקצועית

Serp – Search engine results page.  הדף מציג 10 תוצאות חיפוש שגוגל מזהה אותן כרלוונטיות ביותר לכל שאילתת חיפוש שהוקלדה על ידי הגולש בתיבת החיפוש של גוגל.

תוצאות החיפוש מורכבות משורת כותרת (title) ותיאור ((meta description שמורכבת מתיאור בן 150 תווים פחות או יותר.

.

עלינו להפריד בין תוצאות החיפוש האורגניות לבין תוצאות ממומנות שמוצגות מעל תוצאות החיפוש האורגניות (בדרך כלל יסומנו בצבע צהוב ויוצגו עד 3 תוצאות ממומנות לכל היותר) ובנוסף יוצגו תוצאות ממומנות לצד התוצאות האורגניות.  (בממשק עברי יוצגו תוצאות ממומנות מצד שמאל לתוצאות החיפוש האורגניות,  בממשק אנגלית הן יוצגו מצד ימין לתוצאות החיפוש האורגניות).

השאלה שכולם שואלים היא כמה מקליקים על כל תוצאה והאם באמת שווה להשקיע כל כך הרבה זמן ועבודה על קידום לתוצאות האורגניות או שמא מומלץ להשקיע כסף בלבד לקידום בתוצאות הממומנות?

 

קודם כל חשוב לדעת שהרגלי הקלקות הגולשים משתנים מגולש לגולש, חלק מקליקים באופן שוטף על תוצאות ממומנות, חלק על אורגניות.

במאמר זה נסקור עבורכם כמה מקליקים על כל תוצאה ומה אנחנו יכולים ללמוד מכך.

.

בעשור האחרון נערכו מספר מחקרים שבדקו את התנהגות הגולשים אל מול דף תוצאות החיפוש ולהלן התוצאות שאספנו עבורכם:

.

תוצאות המחקר של אוניברסיטת קורנל:

לפי בדיקה של 397 שאילתות חיפוש בנושאים שונים שנבדקו על סטודנטים שונים הגיעו לתוצאות הבאות:

אחוז הקלקה על תוצאה אורגנית ראשונה בגוגל:  56.36%

מקום שני: 13.45%

מקום שלישי: 9.82%

מקום רביעי: 4%

מקום 5: 4.73%

מקום 6: 3.27%

מקום 7: 0.36%

מקום 8: 2.91%

מקום 9: 1.45%

מקום 10: 2.55%

 

.

תוצאות המחקר של AOL משנת 2006:

אחוז הקלקה על תוצאה אורגנית ראשונה בגוגל:  42.13%

מקום שני: 11.9%

מקום שלישי: 8.5%

מקום רביעי: 6.06%

מקום 5: 4.92%

מקום 6: 4.05%

מקום 7: 3.41%

מקום 8: 3.01%

מקום 9: 2.85%

מקום 10: 2.99%

 

.

תוצאות המחקר של Brandsoftech study:

אחוז הקלקה על תוצאה אורגנית ראשונה בגוגל: 38.19%

מקום שני: 21.73%

מקום שלישי: 11.94%

מקום רביעי: 6.42%

מקום 5: 5.35%

מקום 6: 4.51%

מקום 7: 3.77%

מקום 8: 2.93%

מקום 9: 1.61%

מקום 10: 2.59%

.

נעשה ממוצע של 3 המחקרים ונגיע לאחוז ההקלקות הבא:

מקום ראשון: 45.56%

מקום שני: 15.69%

מקום שלישי: 10.08%

מקום רביעי: 5.49%

מקום 5: 5%

מקום 6: 3.94%

מקום 7: 2.51%

מקום 8: 2.93%

מקום 9: 1.97%

מקום 10: 2.71%

 

בחישוב מהיר נראה ששלוש התוצאות האורגניות הראשונות מקבלות למעלה מ- 70 אחוז מהקלקות הגולשים.

לפי המחקרים השונים פחות מ- 10 אחוזים בלבד מהגולשים עוברים לדף תוצאות החיפוש השני.

זאת אומרת שאו שצריך להיות ראשון בגוגל או ממש קרוב לשם כדי לזכות בנתח גולשים משמעותי באתר.

.

 

התוצאות הממומנות:

לפי מחקרים מקבלות התוצאות הממומנות אחוזים ספורים בלבד מהקלקות הגולשים, כשהתוצאה הממומנת הראשונה מעל תוצאות החיפוש (במעלה הדף) מקבלת 8% מהקלקות הגולשים בקירוב והתוצאה שאחריה מקבלת פחות מ- 4% מהקלקות הגולשים.

תוצאות החיפוש הממומנות בצדי הדף מקבלות 1%-2% מהקלקות הגולשים.

.

מה ניתן ללמוד מכך?

מידע זה חשוב מאוד לבעלי אתרים.   קודם כל עלינו לדעת מה שווה לנו כל מיקום.

תוצאות החיפוש נמדדות באופן פרטני לכל ביטוי או מילת מפתח.

ניקח לדוגמא בדיקה של בדיקת חיפוש מילת המפתח  "תוכן" בכלי מילות המפתח של גוגל.

בדיקה בכלי מילות מפתח
כמה שווה לכם כל ביטוי?

בבדיקה בכלי מילות המפתח נגלה שאת המילה תוכן מחפשים במדויק 320 חיפושים בכל חודש.   (מידע זה לא מדויק במאת האחוזים אך הוא מהווה אינדיקציה מספיק טובה).           באופן אישי אני ממליץ לבדוק את כמות החיפושים במדויק ולא בהתאמה נרחבת.

על כך תוכלו לקרוא בפוסט בנושא מילות מפתח.

.

לפי תוצאות המחקר שלנו 45.56% מהגולשים יקליקו על התוצאה הראשונה – זאת אומרת שאם נמוקם במקום הראשון במילה תוכן – נזכה ל- 145 הקלקות מדי חודש בממוצע במילה זו.

עכשיו עלינו לקבוע כמה קליק שווה לנו.  בוא נניח שאחוז ההמרה באתר שלנו עומד על 2% ואנחנו כרגע מדורגים במקום הראשון במילה תוכן ששווה 145 הקלקות חודשיות.

זאת אומרת שבכל חודש נזכה ל- 3 לקוחות חדשים ממילה זו.

נניח שלקוח בתחום התוכן שווה לנו 1000 ₪ בחודש – משמע 3,000 ₪ בחודש כתוצאה ממיקום בתוצאה הראשונה במילה תוכן.

האם זה שווה את ההשקעה והכסף שלכם?  זוהי החלטה שלכם.

כך תוכלו להחליט אם לקדם את המילה הזאת או שמא לבחור ולחפש מילים קלות יותר לקידום כמו חברת תוכן לאתרים או ייעוץ קידום אתרים למשל, או מילים בעלות חיפושים מרובים יותר כמו כתיבת תוכן או קידום באינטרנט .

 

עדכונים:

במחקר שערכה חברת compete בחודש אוקטובר 2012 הוצגו התוצאות הבאות – 

אחוז הקלקות על תוצאות אורגניות ראשונות:

מקום 1:  53% מההקלקות

מקום 2: 15%

מקום 3: 9%

מקום 4:  6%

מקום 5: 4%

יתר המקומות (6-10) מקבלים אחוז דומה של הקלקות כמו המקום החמישי ואף פחות מזה.

 

מבחינת תוצאות ממומנות, יש עדיפות ברורה להקלקות על התוצאות הממומנות שממוקמות מעל התוצאות האורגניות (לעומת התוצאות שממוקמות לצד התוצאות האורגניות).

 

 

תגיות

anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לאתרים בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ מהנדס תעשייה וניהול מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית ו- SEO.

מאמרים דומים

sגובות

  1. מאמר מצויין.
    בהחלט מקיף את נושא שיטות הקידום.
    רציתי לציין, קידום אתרים הוא אורגני בלבד. Adwords הוא פרסום מודעות שמפנות לאתר מסויים ולא שייך לקידום אתרים.

    1. הי אבנר,
      קודם כל תמיד ישנה האפשרות להוסיף פיזית תאור עבור המטא description דרך קוד האתר.
      במערכות ניהול כמו וורדפרס ופלטפורמות אחרות תוכל להתקין plugin של SEO ובו יהיה עבורך מקום מובנה להזנת תגית meta description.
      במידה ולא תמלא שורת קוד זו, גוגל ייקח באופן אוטומטי קטע טקסט הרלוונטי לשאילתת החיפוש של הגולש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close