פרסום מאמר / פוסט אורח בבלוגים עשויה להוביל לעונש מגוגל

גוגל ממשיכה לעדכן את האלגוריתם שלה (או לפחות מתיימרת לנסות) ולאחרונה סימן מאט קאטס את המטרה הבאה:  Guest blogging.

התופעה ידועה ונעשה בה שימוש על ידי מקדמי אתרים לצד חברות שיווק שעובדות מול בלוגרים ומובילי דעת קהל בכל העולם.

התהליך הוא פשוט:  חיפוש אחר בלוגים רלוונטיים לאתר שאנו רוצים לקדם,  יצירת קשר עם הבלוג וכתיבת פוסט אורח בשם האתר שמעוניין לקבל את הקישור.

בשלב זה נכתב מאמר אורח בעל ערך לבלוג אחר תמורת הזכות לקבל קישור קרדיט ממנו.  לכאורה הכל תקין.

אלא שכעת אומרים בגוגל , שגם זה לא תקין ולמעשה מדובר בעידן החדש של ספאם שנעשה על ידי מקדמי אתרים – שמטרתו כמובן לחבל במנגנון העברת ה- PR ולהשפיע באופן מכוון על קידום אתרים.

 

המאבק של גוגל במקדמי אתרים ובדגש על בניית קישורים

זה לא הפעם הראשונה שגוגל שמה מטרה להילחם בהונאות קישורים ואחת לכמה זמן יוצא פוסט או מידע מגוגל, לפיו אם היא תזהה אתרים שמקבלים קישורים שאינם טבעיים – הם עשויים להיענש ולקבל הורדה במיקומים בשל כך.

אתם מוזמנים לקרוא  פוסט מקיף בנושא כיצד יש לבנות קישורים וכבר שם הצגתי מספר דרכים לנסות ולייצר קישורים טבעיים.

גוגל מבחינתה טוענת, שבשנים האחרונות הפכו מקדמי אתרים את ה- Guest blogging לתופעה נפוצה שדרכה הם בונים קישורים ללקוחות שלהם – וכאן ישנה בעיה מצדה של גוגל.

להזכירכם גוגל מעוניינת שקישורים ברשת יתקבלו באופן טבעי בלבד – כשבעלי אתרים יקשרו לתכנים רלוונטיים ומעניינים באתרים אחרים.

הבעיה היא שזה קורה מעט מאוד (כי אף אחד לא רוצה לקשר למתחרים שלו לצורך העניין)  והבעיה מתחזקת כשמדובר באתר חדש ברשת שאנו רוצים לקדם בגוגל.

 

פוסט אורח בבלוגים אז האם אסור יותר לכתוב פוסט אורח בבלוגים?

כמו שמרבית הוותיקים בתעשיית הקידום יגידו לכם, יש לקחת את דבריו של מאט קאטס בעירבון מוגבל.  יתרה מזאת, לוקח לרוב הדברים זמן עד שהם מגיעים לישראל.

עם זאת, בהחלט צריך לנסות ולקרוא פה בין השורות.    להגיד באופן חד-משמעי תפסיקו לכתוב פוסט אורח באתרים אחרים –  לא!

אבל בהחלט אם מרבית הקישורים בפרופיל הקישורים שלכם נעשים בדרך זו  – הייתי ממליץ לכם להתחיל ולגוון.

בדיוק כפי שהיה עם קישורי פוטר, אתרי מאמרים ויתר רעות חולות.  כל פעם גוגל מתמקדת במשהו אחר, הפעם זה בכתיבת פוסטים אורחים.

צריך להבין , כל המלחמה הזאת היא בעצם מלחמה עתיקת יומין בין גוגל לבין מקדמי אתרים.   המקדמים מצדם תמיד ימשיכו בניסוי וטעייה לראות מה עובד ומה מקדם טוב יותר בגוגל.

גוגל מצדה תשים גבולות מדי פעם כשהמקדמים מגזימים במשהו מסוים.

כל תהליך בניית קישורים מראשיתו פסול בעיני גוגל (היות והיא מצפה לקישורים טבעיים שכמעט אף פעם לא מגיעים).  לכן בשורה התחתונה, אסור לנו "כביכול" לבנות כלל קישורים.

גם במקרה של קישורים מפוסט אורח – גוגל אומרת שהפיתרון האידיאלי יהיה לשים על קישורים אלו תגית NO FOLLOW כדי לא להעביר PR דרכם.

תמיד צריך להסתכל על התמהיל הכללי של פרופיל הקישורים הנכנס לאתר שלנו – כל עוד כמות הקישורים המגיעה לאתר שלנו מכתיבת מאמרי אורח באתרים אחרים תהיה נורמלית ולמעשה לא תהיה החלק העיקרי מפרופיל הקישורים שלנו – המצב תקין וכנראה שלא נקבל נזק.

אם פרופיל הקישורים שלכם יורכב בעיקר מקישורים כאלה וללא שום קישורים מסוגים אחרים – כנראה שאתם צפויים להיות בבעיה..

 

אני אתן לכם כלל ברזל לבניית קישורים:

כלל הברזל בבניית קישורים לאתר אינטרנט הוא במילה אחת:  גיוון!

אסור ליצור מצב שבו קידום האתר ייראה מלאכותי – צריך כמה שיותר לגוון – בטקסט העוגן בקישורים לאתר, בסוגי הקישורים (תמונות, טקסט וכו'.), במקורות הקישורים, קישורי FOLLOW ו- NOFOLLOW.

גוגל לא רוצה שנבנה קישורים, אך אנחנו צריכים בכל זאת לייצר אותם.  אז כמובן שאפשר לחזור על סיסמאות בסיסיות של יצירת תכנים איכותיים שהקהל אוהב – והקהל כבר יקשר אליהם.

זה לא תמיד קורה מן הסתם, בעיקר באתרים חדשים שאף אחד לא מכיר.

מה שאני כן ממליץ , זה כן לבנות קישורים, אך לגוון ככל שתוכלו וכמובן לא באופן מוגזם.

 

היום יותר מתמיד, צריך לבנות מותג

כל הסממנים מראים שהיום למעשה עבודת קידום אתרים היא עבודה של בניית מותג.

הרי איך אתר יזכה להמון קישורים והצבעות גולשים באופן שוטף אם לא באמצעות עבודת יח"צ ופרסום מסיבית.

כמובן שכל זה צריך להיות משולב עם כתיבת תוכן איכותי ומעניין שגולשים יאהבו וירצו לשתף וכך החשיפה תגדל.

קידום אתרים הולך היום יד ביד עם פעילות ברשתות חברתיות ועם פעולות מיתוג – אחרת , אין לנו סיכוי להצליח ולקדם את האתר שלנו בגוגל!

 

לעוד מידע – קראו את הפוסט של מאט קאטס בנושא

צפו בסרטון:

 

 

מאמרים נוספים