מה יותר אפקטיבי – פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק

כשמדובר על פרסום דיגיטלי, גוגל ופייסבוק הן המרכזיות והגדולות ביותר, בפער גדול לעומת אפשרויות אחרות ברמה הגלובלית וגם המקומית. לשתי ענקיות הרשת הללו יש יחד כמות אדירה של משתמשים ותנועה, לכן מפרסמים רבים שואלים את עצמם היכן עדיף להם להשקיע בפרסום והיכן להתמקד. שאלה טובה ומוצדקת.

במאמר הבא נתעמק בשאלת האפקטיביות של פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק, נבין האם שתי הפלטפורמות באמת מהוות מתחרות עבור המפרסם הבודד או שמא הכי אפקטיבי דווקא לשלב מאמצים בשתי הגזרות.

פרסום בגוגל – סקירה כללית

פלטפורמת Google AdWords היא הגדולה ביותר בעולם מבחינת פרסום והיקפי תנועה, בדגש על פרסום PPC כמובן. פרסום בגוגל עובד במודל של PULL – קרי זהו פרסום המושך את הגולש ומתבסס על פעולות שאותו גולש עשה כדי להציג לו מודעה רלוונטית. זה מאפשר פרסום לגולש שהוא מלכתחילה יותר אקטיבי לתחום הפעילות העסקית וזה בתורו מגביר את סיכויי הסגירה או ההמרה שלו. המודל מתבסס על מילות חיפוש וביטויי חיפוש שהגולש מחפש, כאשר לפי המונחים הללו אלגוריתם הפרסום של גוגל מציג לאותו גולש מודעות מתאימות, בין אם בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל או באתרים אחרים ברחבי רשת הפרסום העצומה של גוגל.

היתרונות של פרסום בגוגל כוללים למשל: אקטיביות של הגולש המחפש פתרון לשאלה ספציפית, סיכויי המרה גבוהים יותר, יכולת למקד פרסום לפי ביטויי מפתח ספציפיים, רשת פרסום ענקית וכמובן מנוע החיפוש המוביל.

מצד שני, החסרונות של פרסום בגוגל כוללים למשל: לא תמיד יש חיפושים בכל תחום או שאין מספיק חיפושים, עלויות פרסום יחסית גבוהות ובמיוחד במונחים תחרותיים, מיקוד בעיקר לפי מילות מפתח וללא התחשבות בפרמטרים אחרים של הגולש, תחרות קשה ברוב התחומים.

פרסום בפייסבוק – סקירה כללית

פלטפורמת הפרסום בפייסבוק התפתחה וממשיכה להתפתח בקצב מהיר מאוד. עם פרסום בגוגל נחשב חיפוש ממומן, אז פרסום בפייסבוק יכול להיחשב כמדיה חברתית ממומנת. בניגוד לגוגל, הפרסום ברשת פייסבוק מתקיים במודל PUSH – המפרסם מנסה להגיע לקהלי יעד רלוונטיים אפילו אם אותם קהלים לא מחפשים בפועל את תחום הפעילות של אותו מפרסם אך כן יכולים להתעניין באותו תחום. גם לפייסבוק יש אלגוריתם הצגת מודעות מורכב ומשוכלל מאוד המתבסס על המוני פרמטרים, רק שהמודל כולו שונה ממודל הפרסום בגוגל. פייסבוק מציגה מודעות בכל הפלטפורמות שלה ולצד הפיד ה"חברתי" של המשתמש.

בניגוד למילות מפתח, פרסום בפייסבוק מתבסס על נתונים אישיים רבים ומעמיקים של כל משתמש פרטני – תחומי עניין, גיל, חברים, מצב כלכלי, התנהגות ברשת החברתית וכן הלאה. חשוב לציין כי פייסבוק היום כל כך גדולה ועמוקה ופופולארית שבפועל למשווקים דיגיטליים אין כמעט דרך אפקטיבית לייצר חשיפה אורגנית בפייסבוק – גם לא לפוסטים "רגילים" של עמוד עסקי – אלא חייבים להשקיע כסף ומשאבים בפרסום מודעות פייסבוק או קידום ממומן של פוסטים.

היתרונות של פרסום בפייסבוק הם רבים והם הכוח המניע מפרסמים רבים כל כך למדיום הזה:

  • יכולת להגיע לקהלי יעד הרבה יותר גדולים אך עם זאת ממוקדים יותר.
  • יכולות פילוח מדהימות ומעמיקות – לפי תחומי עניין, גיל, מצב כלכלי, רשימות קהלים מבוססי כתובת מייל, פרסום רק לקבוצות מסוימות עם מאפיינים מסוימים, שימוש התנהגות גולשים קודמת וכו'.
  • בחלק מהתחומים עלויות הפרסום עדיין זולות יותר לעומת פרסום בגוגל.
  • יכולת למשוך גולשים גם כאשר הם לא מחפשים בפועל את הפתרון או המוצר שלכם.

אז מה עדיף? פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק?

כמו ברוב השאלות הגדולות בעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי, כמובן שאין תשובה מוחצת אחת הנכונה לכולם. בפועל, למרות שהחברות מתחרות ביניהן, עבור המפרסם עצמו אין כאן תחרות ורצוי בהחלט להשקיע משאבים גם בגוגל וגם בפייסבוק כדי לייצר יותר תנועה, יותר לידים ויותר המרות. גוגל מאפשרת "לתפוס" את הגולש כשהוא מחפש את מה שיש לכם להציע ואילו פייסבוק מאפשרת יכולות פילוח מעולות וללא תחרות כיום, יכולות המאפשרות טרגטינג מצוין ללקוחות פוטנציאליים – כך שעסק שחייב לבחור, יהיה עדיף לו לפרסם בפייסבוק תוך שימוש בפילוחים חכמים.

מאמרים נוספים