מדוע חובה להגן על האתר שלכם נגד פריצות?

כאשר אתם מקימים אתר אינטרנט, חשוב מאד להיות עם האצבע על הדופק, משום שאחד האתגרים שעומדים לנגד עיניכם – הוא האפשרות של פריצה לאתר שלכם. תחום זה, שייך לנושא של הגנת סייבר, והוא בעל חשיבות לכל אחד ואחת מאתנו. אתרי האינטרנט, יושבים כאמור על מקום פיזי מסוים – הם נמצאים על גבי שרת, וזה אומר שכמו כל דבר שיש לו מקום – הם חשופים לפגיעה. אולם זו לא רק פגיעה פיזית. פעילות סייבר יכולה גם לפגוע ברשת עצמה ובטווח, וגם לשלוח פגיעות דרך הרשת לשרת שעליו יושב האתר שלכם. יש מכאן כמה נזקים חמורים שעלולים להתרחש.

במקרים של פריצה לאתר, מומלץ תמיד לשמור גיבוי עדכני של האתר ולבצע שחזור אתר לאחר פריצה.

נזקים אפשריים ללא הגנה מתאימה

  • חשיפת המשתמשים – זוהי סכנה שאורבת בעיקר לאתרים שאוספים מידע על לקוחות אפשריים – חנויות מקוונות למשל, או אתרים של נותני שירות. בעקרון, אתם אמורים להבטיח לגולשים שלכם שאם הם מסורים פרטים, אלו נותרים חסויים ולא נמסרים לכל אחד. כשיש פריצת סייבר לאתר שלכם, גורמים עוינים עלולים לקחת פרטים אישיים של לקוחות – החל ממספרי טלפון, ועד למספרי כרטיס אשראי, ומכאן ברור עד כמה הנזק הוא חמור.
  • שתילת מסרים באתר – לצערנו הרב, יש גורמים שמנסים לבצע פריצות סייבר לאתרים, כדי לשתול בהם מסרים. לעתים אלו מסרים אידאולוגיים – כך למשל בסכסוך הישראלי-פלסטינאי, אתרים ישראלים נפרצים (גם אם אין להם שום קשר לסכסוך) ושותלים בהם מסרים נגד יהודים. לעתים ישנם מסרים אחרים הקשורים לעולם הקרימינלי, וגם זה כמובן, מצב מסוכן במיוחד.
  • מחיקת האתר – עוד סכנה אדירה היא שבשל פריצה לאתר, הוא פשוט יימחק לגמרי. ישנם פורצים שיעשו הכל כדי להפיל את האתר שלכם וגם למחוק את הגיבוי שלו – פשוט כי מבחינתם, מדובר על "ספורט" וניסיון לפרוץ לכמה שיותר אתרים.

אז מה הפתרון שיש לאמץ?

שימו לב שהפתרון הטוב ביותר, הוא כאמור לפנות לפתרונות של הגנת סייבר על האתר שלכם. אלו פתרונות שתכליתם לחסום בכל עת את אתר האינטרנט שלכם נגד פורצים שונים, כאשר ההגנות מתחדשות ללא הרף, והאתר שלכם יעמוד איתן נגד הניסיונות השונים.  נושא אבטחת המידע באתרים הוא נושא רגיש בימינו.  אנו ממליצים לערוך סקר סיכונים ובעת הצורך אף בדיקת חדירות למוצרי האונליין שלכם.

מאמרים נוספים