כמה השוואות שכדאי לעשות לטובת הצלחת ה SEO

מדידה, ביצוע השוואות והצלבות נתונים הם תהליכים חשבים במיוחד כאשר מדובר בקידום אתרים מורכבים. ישנן לא מעט השוואות שניתן לבצע. את חלקם ניתן לעשות בצורה פשוטה בעזרת גוגל אנליטיקס בעוד שהשוואות אחרות דורשות קצת יותר מאמץ. בין אם אתם רגילים למדוד ולהשוות נתונים באופן קבוע, ובין אם לא –  אני ממליץ להכניס לרשימת ההשוואות גם את הבדיקות הבאות.

בין כמות ההופעות לנפח החיפושים הממוצע–  חקר מילות המפתח הוא תהליך שלא מתחיל ונגמר בחודש הראשון. כאשר מדובר בתחומים שכל הזמן מתפתחים, זה מובן מאיליו שצריך תמיד לעדכן אותו, אבל גם כאשר מדובר בתחומים פחות דינמיים כדאי לבצע מידי פעם רענון לחקר. במסגרת הרענון רצוי לבצע השוואות בין כמות הופעות האתר במילים מסוימות דרך כלי מנהל האתרים ולבין נפח החיפוש המתקבל לאחר בדיקה בכלי תכנון מילות המפתח של גוגל. במקרים רבים תוכלו לגלות פער משמעותי. למשל מילה שנפח החיפושים שלה הוא אפסי אבל האתר שלכם מופיע עליה מאות פעמים בגוגל. או מילה שיש לה נפח ממוצע של 100 חיפושים, אבל באופן עקבי, כל חודש אתם רואים שהיא מופיעה מעל 300. מאיפה נובע הפער? הנתונים הם לא תמיד הכי מדויקים בכלי תכנון מילות המפתח ולכן חשוב לבדוק את כדאיות קידום הביטויים בהשוואה לכמות ההופעות במקום להסתמך אך ורק על נפח חיפושים. אפשר לראות הופעות של האתר על מילים שלא נמצאות בתכנית הקידום וכך לדעת לאיזה מילים אפשר לתת דחיפה שתוביל לעליה בכניסות לאתר. הסתבכתם עם כלי תכנון מילות המפתח? לא יודעים איך לחבר את האתר לכלי מנהל האתרים? יועץ קידום אתרים יכול לסייע לכם להתניע את התהליך.

בין 2 טפסי צור קשר באזורים שונים באתר – לא אחת ראיתי דיווחים של מקדמי אתרים בקבוצות פייסבוק על כך שלאחר שהם שינו את המיקום של טופס צור הקשר באתר, הם קיבלו כמות גדולה יותר של פניות. למשל הטמעת טופס צור הקשר בדף הבית. או הזזת טופס צור קשר מהחלק התחתון של הדף לחלק העליון שנראה ישר מהכניסה לדף הבית או דף הצור קשר. יחד עם זאת, נתונים אחרים יכולים להיפגע ולכן יש לבדוק כדאיות מול תועלת. יש לכם 2 טפסי צור קשר באתר, תבדקו לא רק מי מהם גורם ליותר השארת פרטים אלה מי מהם גורם לעליה בכמות השארת הפרטים.

בין אותו פרק זמן בשנים שונות – כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו שולח דו"ח שמשווה את התנועה לחודש הקודם או החודשים הקודמים כדי לראות האם יש שיפור או החמרה במצב המיקומים והתנועה לאתר. יחד עם זאת, חשוב גם להשוות בין אותה תקופות בשנים קודמות אל מנת לקבל תמונה רחבה יותר של נתונים. כך תוכלו לזהות גם מגמות שונות. כמו כן, שימו לב, שכשמדובר בתקופות החגים, כידוע, חגי תשרי יכולים להיות באוקטובר אבל גם בספטמבר, ולכן צריך לקחת זאת בחשבון כשעושים השוואה תקופתית, הרי תקופת החגים תמיד תהיה חלשה מבחינת תנועה והמרות.

בין מיקומים במובייל ולבין מיקומים בנייחים – במקרים רבים מיקומי המובייל יהיו שונים ממיקומים שנבדקים מהמחשבים הנייחים. כאשר אתם בודקים את המיקומים, רצוי לבדוק אותם  גם מהמובייל. מדוע? כדי לקבל אינדיקציה לגבי השיפור או ההחמרה של גרסת האתר לניידים. מהירות טעינת האתר במובייל יכולה להשפיע על המיקומים במידה קריטית יותר מאשר במחשבים הנייחים. אם אין גרסה לניידים, מיקומי האתר יפגעו מהמובייל, אבל כאשר יכנס עדכון מובייל פירסט זה ישפיע על גרסת הנייחים. לכן חשוב לבדוק במקביל את המיקומים מהניידים והנייחים ולבצע השוואה, אולי אפילו תגלו שהמיקומים שלכם במובייל הם טובים יותר. אפשר גם לשקול אפשרות שימוש ב AMP  לשיפור חווית המשתמש מהמובייל.

בין חווית המשתמש במובייל ובין הנייח – בהמשך להשוואה בין המיקומים מהנייחים לניידים, חשוב לבצע השוואה גם בין חווית השימוש במובייל ולבין השימוש בנייחים. חשוב לעשות זאת במיוחד כאשר רוצים ליוצר יותר ויותר גולשים חוזרים, או במילים אחרות –  לקוחות קבועים. לכן חשוב כבר בתהליך האופטימיזציה להיכנס לאתר ולנווט בו כאילו אתם הייתם הלקוח גם מהניידים וגם מהנייחים ולבדוק האם בשניהם קיימת חווית משתמש טובה או שבאחד מהם החוויה לא מספיק טובה. שימו לב גם לפרטים הקטנים כמו מספרי טלפון לחיצים בניידים ומספרים טלפון בולטים בהדר בנייחים.

 

מאמרים נוספים