קידום אתר איקומרס – חנות מסחר אונליין

קידום אתרי איקומרס נחשב לאתגר מאוד גדול כי ברוב אתרי המכירות יהיו עשרות קטגוריות ותתי קטגוריות ומאות-אלפי מוצרים.  איך מקדמים כ"כ הרבה ביטויים וכ"כ הרבה תחומים.  מה הדרך הטובה ביותר לקידום אתרי איקומרס?

קידום אתרי איקומרס – מיקוד בקטגוריות מובילות

קודם כל, כמה מילים על אתרי איקומרס – יש לא מעט פלטפורמות מוכרות להקמת אתרי איקומרס שכדאי להכיר, הפופולאריות והמומלצות:

  • ווקומרס (וורדפרס)
  • שופיפיי
  • מג'נטו
  • יש גם פלטפורמות קוד סגור של חברות ישראליות כמו: קונימבו, אישופ וכד' שאנחנו פחות ממליצים לעבוד אתן.

קידום אתרי איקומרס דורש מכם כל קודם להתמקד!  אי אפשר לקדם הכל מהכול.  בעל אתר שיש לו 50 קטגוריות ובכל קטגוריה יש 3-4 תתי קטגוריות ובכל תת קטגוריה יש 40-50 מוצרים יכול למצוא את עצמו עם עשרות אלפי דפים ומוצרים באתר.  איך מקדמים את כולם?

אז קודם כל לא מקדמים את כולם.  בשלב ראשון צריך להתמקד – מהן הקטגוריות החשובות לכם?  מה יותר חשוב לכם למכור?  איפה יש לכם יותר מתח רווחים? באילו תחומים יש לכם יותר מוצרים ועניין?  (אם יש לכם קטגוריה עם 10 מוצרים ולמתחרים באותה הקטגוריה יש מאות מוצרים – אתם פחות רלוונטיים),  אילו תחומים נחשבים לתחרותיים יותר וכדאי למקם אותם בקטגוריות הראשיות ולדחוף אותם חזק בקידום?

קידום מוצרים וקטגוריות בחנות איקומרס

קטגוריות הם המקום העיקרי שנתמקד בו בכל הקשור לקידום אתרי איקומרס. בשופיפיי זה נקרא קולקציות. ברגע שדף הקטגוריה מקודם היטב בגוגל, הכוח מהדף (Link juice) זולג לתתי הקטגוריות והמוצרים וכך גם הם מתקדמים בגוגל.

קטגוריות מבחינת מבנה האתר, ימוקמו בתפריט הראשי ויכילו את תתי הקטגוריות והמוצרים השונים של האתר.

דוגמה לתפריט קטגוריות בתפריט אתר איקומרס:

תפריט קטגוריות באתר איקומרס

קידום חנויות איקומרס – איך מתחילים?

אחת ההחלטות החשובות שנדרש כל בעל אתר איקומרס להחליט – היא אילו קטגוריות להכיל בתפריט הראשי של האתר ואילו לזנוח למיקום נמוך יותר בהיררכיית האתר.

כמו כל פעילות SEO, ההמלצה שלי היא להתחיל במחקר מילים מעמיק, כולל מחקר מתחרים – בשלב זה עלינו להבין מהם הביטויים שאנחנו הולכים להתמקד בהם בקידום ולראות מה קיים אצל המתחרים (כמה תוכן, כמה מוצרים, אלמנטים נוספים?).   במקביל, אנחנו רוצים לזהות כמה שיותר ביטויים שנוכל לקדם בכל דף קטגוריה.

הנה דוגמה לכמה ביטויים קשורים שמדורגים על אותו דף קטגוריה באתר רהיטים:

קידום מספר ביטויים על גבי דף קטגוריה באתר איקומרס

התהליך הזה נקרא בשפה המקצועית "קיבוץ מילות מפתח" או Keyword grouping וזה בעצם תכנית ה-SEO של האתר שלכם, בה את בונים, מעצבים ומחליטים אילו ביטויים לקדם בכל דף.

ממליץ לצפות בסרטון הבא:

השלב הבא הוא תכנון היררכיית האתר:

היררכיית אתר היא הדרך שלנו להגיד לגוגל אילו דפים וביטויים חשובים לנו יותר לקידום.   המטרה שלנו – שכל ביטוי ודף שחשוב לנו לקדם בגוגל, יהיה במרחק של עד 3 קישורים מדף הבית.

קטגוריות באתר רהיטים:

קטגוריות באתר רהיטים

דף קטגוריה באתר איקומרס:

דף קטגוריה באתר איקומרס

כמה תוכן צריך לכתוב בדף קטגוריה באתר מסחר?

בעלי אתרים רבים חוששים להכניס תוכן בדפי הקטגוריה מחשש שזה יפגע בחוויית המשתמש.  הניסיון שלי אומר שחובה להכניס תוכן בדפי הקטגוריות באתרי איקומרס וזה גם לרוב יהיה מה שייתן את היתרון מול המתחרים.  עם זאת, צריך למצוא דרך לעצב את זה באופן שלא יפגע בחוויית המשתמש, כלומר, רצוי שהתוכן יופיע מתחת למוצרים בקטגוריה ולא מעליהם באופן שידחק את המוצרים שאנחנו רוצים למכור לתחתית הדף.   קידום אתר מסחר חייב להציע חוויה ייחודית ומקורית. אם התוכן שלכם יהיה התוכן שיופיע אצל כל המתחרים (מפרט יצרן) – אין בכם שום ייחוד.

תוכן בדפי קטגוריות באתר איקומרס

אני תמיד ממליץ לחפש דרכים לעצב את התוכן בצורה ידידותית יותר כמו כפתורי "קרא עוד" או עיצוב "אקורדיון" המציג מידע נוסף:

דוגמה לשימוש בכפתור קרא עוד באתר איקומרס:

כפתור קרא בדף קטגוריה

דוגמה לשימוש בעיצוב אקורדיון באתר איקומרס:

שילוב תוכן בדף קטגוריה באתר איקומרס

כתיבת תוכן באתרי איקומרס

כפי שהבנתם, המיקוד שלנו ב- SEO באתרי איקומרס הוא בדפי הקטגוריות.  דפי הקטגוריות צריכים להכיל את תתי הקטגוריות הרלוונטיות לכל קטגוריה ואת המוצרים כמובן, לצד תוכן תדמיתי שיווקי שיעזור לקדם את דף הקטגוריה בביטויי השונים.    שימו לב לשלב גם תוכן בדפי התתי קטגוריות.

שימו לב – כל המוצרים שאתם משלבים בדף הקטגוריה, חייבים להכיל תגית ALT (לקידום בגוגל תמונות) וכמובן לגוון כמה שיותר בשם המוצר / המשפט שאתם רושמים בתגית ה- ALT, אחרת אתם מסתכנים בפגיעה בדירוגים שלכם בגוגל.

נקודה קריטית נוספת – תוכן ייחודי בדפי המוצרים.  כתיבת דפי מוצר היא תורה בפני עצמה ואחד הדברים שחשוב להקפיד עליהם הוא לכתוב תוכן ייחודי שלא מופיע באף אתר אחר ברשת  (כפי שלרוב קורה, שכל אתרי המכירות מציגים את אותו מפרט יצרן בדף המוצר שלהם).

לסיכום – קידום אתר חנות Ecommerce – מה חשוב לדעת? 

קידום אתרי חנות איקומרס דורש מכם בראש ובראשונה מיקוד – להבין מה אתם רוצים לקדם, מה רלוונטי אליכם ומה ריאלי בכלל לקדם ולהגיע לדף הראשון בגוגל.

מומלץ להקים אתר איקומרס בפלטפורמה מוכרת שמאפשרת לכם לבצע שינויים באתר ולהוסיף אזורי תוכן לדפי הקטגוריה ודפי המוצר השונים.

המיקוד בתוך האתר יהיה בדפי הקטגוריות – שם עליכם לשלב תוכן אטרקטיבי וייחודי, וכמובן את המוצרים השונים.

מאמרים נוספים