מדריך תוסף SEO לוורדפרס – Yoast יוסט

המאמר עודכן בחודש נובמבר 2023:

חברת yoast ההולנדית מציעה שירותי אופטימיזציה לאתרי אינטרנט, החברה והכלים אותם היא מציעה גורמים לאתרים לעבוד טוב יותר הן עבור בעליהם והן עבור הגולשים – ובכך גם קל יותר למצוא את האתר. אחד הכלים הנפוצים והמשמעותיים ביותר של יואסט הוא תוסף SEO לוורדפרס, תוסף שבתעשיית הקידום נקרא פשוט yoast אך שמו הרשמי הוא למעשה WordPress SEO. במאמר זה נספק מדריך על תוסף yoast לאתרי וורדפרס, כלי שימושי ויעיל במיוחד שנמצא בשימוש של האתרים הגדולים והמובילים בתעשיית הקידום העולמית.

פלטפורמת וורדפרס לניהול תוכן היא כנראה הטובה ביותר בעיקר כשזה מגיע להיבטי SEO, כאשר הפלטפורמה טובה מבחינת קידום בגוגל כפי שהיא, אך תוסף ה-SEO לוורדפרס של yoast הופך אותה להרבה יותר עוצמתית והעבודה יעילה יותר מבחינת מנהל האתר. התוסף של יואסט מטפל ברוב ההיבטים הטכניים של קידום האתר  בגוגל, בראש ובראשונה הוא מסייע למנהל/בעלי האתר לכתוב תוכן טוב יותר לאתר.

תוסף יוסט נחשב לאחד האלמנטים שמושכים בעלי אתרים ומקדמי אתרים לעבוד עם וורדפרס.  בעזרתו, קידום אתרי וורדפרס הופך לפשוט וקל יותר.  שימו לב!  התוסף לא מחליף מקדם אתרים אך הוא בהחלט מקל על העבודה שלו.

הצעד הראשון לשימוש בתוסף של יואסט הוא להוריד את התוסף מהאתר  או שניתן להתקין ישירות מממשק התוספים של אתר הוורדפרס שלכם. אם אתם חושבים על תוספים לוורדפרס אז זהו ללא ספק אחד הראשונים  שאתם צריכים להתקין ולהשתמש בו.

התקנה והפעלה של תוסף Yoast SEO

בממשק וורדפרס הולכים לתוספים / Plugins ובוחרים באפשרות הוספת חדש / Add New, מקלידים בתיבה WordPress SEO / חיפוש של "יוסט" ולוחצים על התקן עכשיו / Install Now. לאחר ההתקנה יש ללחוץ על האפשרות הפעל תוסף / Activate Plugin. לאחר ההפעלה, התוסף נגיש מממשק המשתמש הראשי של וורדפרס גם דרך התפריט האנכי וגם דרך התפריט האופקי. ההגדרות מאפשרות שלל פעולות בתוסף בהקשר ל-SEO.

 

ב- 2023 יוסט ביצעו עדכון ושינוי משמעותי בממשק של התוסף – ככה תוכלו לבצע את הגדרות התוסף בממשק החדש:

הגדרות תוסף YOAST:

כותרות ותגי מטא

שליטה על כותרת הדף (Title) ותגיות תיאור (מטא) – עריכה רוחבית לכל עמודי האתר / פוסטים / מדיה ועוד.  חשוב לוודא שכל הפוסטים והעמודים ניתנים לאינדוקס.

מפת אתר XML

לתוסף ה-SEO של yoast יש אפשרות לעדכון אוטומטי של מפת אתר XML . התוסף יוצר אוטומטית מפות אתר XML ומודיע לגוגל ובינג על קיומן. המפות כוללות גם תמונות באתר ובפוסטים והן יעבדו היטב גם באתרים גדולים בגלל אופי המבנה שלהן. כמו כן מפות האתר של יואסט קריאות גם לגולש האנושי.

Breadcrumbs – פירורי לחם

אם התבנית של אתר הוורדפרס תואמת, אפשר להשתמש במאפיין ה-Breadcrumbs המובנה של yoast. זה מאפשר ליצור ניווט קל שמשרת גם את הגולשים עצמם וגם את מנועי החיפוש. כך הבנת מבנה האתר פשוטה יותר לכל הצדדים והאתר עובד טוב יותר.

אגב, אם תרצו לערוך את מבנה הקישורים של האתר, כך שיכיל בתוכו מבנה נכון של כתובת אתר | קטגוריה | פוסט – תוכלו לעשות זאת תחת "הגדרות" -> "מבנה קישורים"

מבנה קישורים

עריכת קבצי .htaccess ו-robots.txt

היכנסו להגדרות "כלים" בתוסף Yoast – כאן תוכלו להגדיר ולערוך 2 קבצים מאוד חשובים ב- SEO: קובץ רובוטס וקובץ htaccess.  שימו לב! אם אתם לא בטוחים במה שאתם עושים, עדיף שלא תגעו.

על מנת לעדכן קובץ רובוטס ואת קובץ ה- htaccess – יש להיכנס לאזור "כלים" בתוך תוסף יואסט – שם תוכלו לערוך ולהגדיר מחדש את קובץ הרובוטס ואת קובץ ההפניות (במקום להעלות אותם פיזית לשרת)

Yoast seo tools

ולבחור באפשרות "עריכת קבצים":

עריכת קבצים ביוסט

אגב, אם אתם מחפשים דרך קלה יותר להוסיף הפניות בתוך אתר וורדפרס (ללא קובץ htaccess)  –

תוכלו לעשות זאת באחת משתי דרכים:

או תוסף ייעודי – למשל simple 301 redirects או תוסף redirections

301

אינטגרציה עם מדיה חברתית

קידום בגוגל מצריך יותר ויותר פעילות ואינטראקציות במדיה חברתית, גם כאן התוסף של yoast מגיע לעזרה. הוא תומך ביישום Facebook OpenGraph וברשתות חברתיות נוספות.  כאן תוכלו להגדיר את הפרופילים החברתיים המקושרים לאתר ובנוסף להוסיף הגדרות ברירות מחדל לתמונה ראשית וכותרת שתשותף מכל פוסט בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות.

יבוא ויצוא לאתרים אחרים

למי שיש לו אתרים ובלוגים אחרים, התקנת התוסף של yoast ויישומו על כולם יכול להיראות כמו סיוט מתמשך, אך זה לא! ניתן לייצא את ההגדרות ולהעביר אותן באופן יעיל ומהיר לאתרים אחרים על פלטפורמת וורדפרס. Yoast אפילו מציעים אפשרות לביצוע יעיל ופשוט של הגירה מתוספי SEO אחרים לוורדפרס ואל התוסף שלהם – כמו למשל ייבוא הגדרות מ- All in one seo ו- Rank math.

אימות דומיין ב- Search console באמצעות תוסף יוסט

למי מכם שיש חשבון ב- Search console ומחפש דרך קלה ופשוטה לאמת בעלות האתר – תוכלו לעשות זאת באמצעות תוסף יוסט.  עליכם להכנס בהגדרות הכלליות להגדרות של "הכלי למנהלי אתרים" ושם תוכלו לאמת באמצעות הטמעה של תג HTML.

 

כתיבת תוכן טוב יותר בעזרת תוסף yoast

באמצעות ממשק ההגדרות שיש בכל פוסט בתוסף יואסט, תוכלו לראות בתצוגה מקדימה כיצד הפוסט או העמוד שלכם יראה בתוצאות החיפוש, האם הכותרת ארוכה או קצרה מדי, האם תיאור ה-META שלכם הגיוני ומוצג כראוי וכו'. כך התוסף לא רק מעלה את דירוג האתר אלא גם משפר את יחס ההקלקות לאתר (CTR).

ניתוח פוסטים / מאמרים בעזרת תוסף יוסט SEO

הכלי בודק באופן פונקציונאלי למדי דברים פשוטים שמנהלי אתרים נוטים לשכוח. למשל שיש Alt tags לתמונות, עם מילות המפתח המתאימות, האם הפוסטים ארוכים מספיק מבחינת קידום בגוגל, האם יש תיאור META והאם הוא מכיל את מילת המפתח המרכזית לעמוד, האם נעשה שימוש בתת כותרות וכן הלאה.   כל אלו מעניקים מידע טוב יותר האם התוכן בפוסט שלנו טוב או לא.

זהו כלי המהווה למעשה תוסף לתוסף yoast עצמו, הוא מציע יכולות נוספות לאופטימיזציה של עמודים ובאופן משולב זהו צמד כלים המאפשר לייצר תוכן שמנועי חיפוש אוהבים!   הכלי מגיע כחלק מתוסף Yoast ואפשר למצוא אותו תחת אנליזה בסרגל העליון של הוורדפרס או בתוך כל פוסט באזור ה- Check.

seo check

אנליזה

 

אופטימיזציית אתרי וורדפרס בתוסף יוסט – הצד הטכני

תוסף yoast דואג לשיפורים והשדרוגים הקטנים שפלטפורמת וורדפרס זקוקה להם כדי לספק פיתרון SEO מקיף ומצוין באמת. התוסף מדריך את המשתמש באופן ברור ויעיל מה יש לעשות מבחינת הגדרות של האתר והיבטים טכניים של קידום בגוגל. התוסף מציע מגוון "שירותים" ותוספות – החל מעריכת כותרות, אנליזה לדף וביצוע אופטימיזציה באופן אוטומטי הכולל הכנסת תגיות ה-META ואלמנטים של לינקים שגוגל ומנועי חיפוש אחרים אוהבים כל כך.

במסגרת האנליזה שמבצע התוסף, ניתנת גישה לביצוע קובץ רובוטס, בדיקת קישורים נכנסים, בדיקת כותרות ואף צפיפות מילות מפתח (לא פועל בצורה אופטימאלית בעברית…).

מחקר מילות מפתח

אופטימיזציית תוכן לכל מאמר ב- YOAST:

אנליזה של פוסט

סרטון: איך עושים אופטימיזציית תוכן למאמר בעזרת תוסף YOAST:

מאמרים נוספים